Barcelona Fashion Summit

dijous, 5 febrer, 2015 - 08:30

El sector de la moda té una gran importància a l’economia catalana i espanyola. Amb l’empenta de grups líders a escala internacional, coincideixen en aquest negoci una àmplia pluralitat de marques i grups de distribució que conformen un dels sectors més dinàmics del país.

 

Promogut per Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM) de la Generalitat i organitzat per Modaes.es, grup editorial y de serveis de referència al negoci de la moda a España, Barcelona Fashion Summit és una jornada que forma part de les activitats de 080 Barcelona Fashion que s’ha convertit en el principal punt de trobada per als professionals i les empreses del sector de la moda.

 

Barcelona Fashion Summit reuneix anualment a Barcelona als protagonistes del sector, que tracten, mitjançant ponències i debats, els assumptes clau de l’actualitat d’aquest negoci. Cada edició té una temàtica específica i un títol que emmarca el conjunt d’activitats de la jornada.

 

Les trobades anuals, d’un dia de durada, s’articulen mitjançant ponències de destacades personalitats del sector de la moda a España y arreu del món, amb un gran protagonisme del món empresarial.

 

Més de 300 directius i empresaris de la industria de la moda es van reunir a Barcelona Fashion Summit 2013 i Barcelona Fashion Summit 201º4, on van participar a unes intenses jornades conferències i debats protagonitzades per una vintena d’executius i experts nacionals i internacionals de la moda.

 

En la seva tercera edició, Barcelona Fashion Summit se centrarà en el negoci digital de la moda a Espanya, un mercat que constitueix un autèntic laboratori per a grups de retail de tota mena. Com s'adapta la moda a l'entorn digital? Quins horitzons tenen les empreses per als propers anys? Com el canal en línia els ajuda a generar vendes?Quina és l'opinió dels líders d'aquesta indústria?

 

TAULES RODONES I CONFERÈNCIES
 8:30-9:00 h.

Recepció d’assistents

 

9:00-9:30 h.

Presentació oficial
Generalitat de Catalunya / Modaes.es

 

9:30-10:00 h.

Ponencia inaugural
— Gustavo García Brusilovsky, Klikin

 

10:00-10:30 h.

Conferencia
— Sergio Bucher, Amazon

 

10:30-11:30 h.   

La moda a l’entorn digital
— Elena Carasso, Mango
— Elena Cusi, Desigual
— Luis Monserrate, Pepe Jeans
— Rosa Tous, Tous
— Pablo Foncillas, Iese

 

11:30-12:00 h.

Cafè networking

 

12:15-12:45 h.

Conferència
— Javier Seara, Boston Consulting Group

 

12:45-13:15 h.

Conferència
— Sandra Manresa, Google

 

13:15-14:15 h.

Pure Player: ¿què pot aprendre la moda?
— Fernando Maudo, Vente Privee
— David Contijoch, El Armario de la Tele
— Lucas Carné, Privalia
— Marc Cortés, Esade

 

14:15-15:15 h.   

Dinar networking

 

15:30-16:00 h. 

Conferència
— Gerry Waters, Alhokair

 

16:00-17:00 h.

Moda digital: noves tendència i nous mercats
— Valeria Domínguez, Adolfo Domínguez
— Enrique García, McKinsey
— Luis Lara, Retalent
— Vicente Muñoz, Telefónica On The Spot Services
— Juan Carlos González, Instituto Biomecánica de Valencia

 

17:00-17:30 h.

Conferencia
— Eduard Casabella, Oysho

 

PONENTS:

Gustavo García Brusilovsky
Gustavo García Brusilovsky ha treballat en diverses multinacionals com IBM, McDonald's o Procter & Gamble, i va ser un dels fundadors de l'outlet de moda online BuyVip.com. També es fundador i CEO de Kiklin i actualment forma part de la junta de Chemo. Llicenciat en Bioquímica per la Universitat Autònoma de Barcelona, també va estudiar a la Universitat Pontifícia de Salamanca, a la Universitat de Houston i a l'escola de negocis Iese, entre d'altres centres.

 

Sergio Bucher
Sergio Bucher és vicepresident de moda d'Amazon Europa. El directiu ha dedicat gran part de la seva trajectòria professional en empreses de moda. Ha ocupat càrrecs de director de retail a Puma i Nike, i va ser l'encarregat del llançament i desenvolupament internacional de Oysho (Inditex). Anteriorment, va treballar al grup Cortefiel per la seva ensenya de llenceria, Women'secret. Compta amb estudis a l'École Polytechnique Fédérale de Lausanne.

 

Elena Carasso
Elena Carasso porta dues dècades al capdavant del negoci online de Mango. Formada a l'escola de negocis Iese, la directiva ha dut a terme diferents funcions al grup català de distribució de moda fins arribar a la direcció del departament d'ecommerce. En aquest sentit, Carasso va començar a l'activitat online de Mango el 1995.

 

Elena Cusi
Elena Cusi és directora d'ecommerce de Desigual des de 2009. És MBA per l'escola de negocis Iese i ha dedicat la seva carrera a l'entorn digital des de 1998, quan va entrar a formar part de la divisió interactiva d'Ogilvy. En aquesta empresa va dur a terme la transició a la estratègia digital de diverses companyies espanyoles. Posteriorment va treballar en varies empreses natives digitals, com Privalia.

 

Luis Monserrarte
Luis Monserrate va ser nomenat responsable de la divisió de comerç electrònic de Pepe Jeans el 2013. Abans del seu nomenament, era l'encarregat de liderar el departament d'optimització i experiència de compra de l'usuari a la botiga online de Zara. La seva relació amb la xarxa i el món digital va començar el 2008, quan va convertir-se en conseller delegat i director general de Homing, plataforma especialitzada en la venda online de mobiliari i decoració.

 

Rosa Tous
Rosa Tous és vicepresidenta de Tous. La directiva, que es va incorporar al negoci familiar el 1985, és llicenciada en Gemmologia. Rosa Tous és membre de l'equip directiu i del consell d'administració de l'empresa, a més de formar part del Col·legi Oficial de Joiers, Orfebres, Rellotgers i Gemmòlegs de Catalunya (Jorgc). Pade per l'Iese, el 1995 va liderar lan creació del departament de màrqueting i comunicació de Tous.

 

Pablo Foncillas
Pablo Foncillas és llicenciat en dret i MBA per l'Iese. Actualment és membre del claustre de l'Iese i d'Isem Fashion Business School. Compagina la seva vida en l'entorn acadèmic i les conferències amb els rols directius i de consultoria en diverses indústries des de l'any 90. Foncillas és especialista en impacte de l'entorn digital en l'activitat comercial i en models de negoci, entre d'altres matèries.

 

Javier Seara
Javier Seara és director general i soci de The Boston Consulting Group, on va començar a treballat el 2004 a través de l'oficina del grup a Munic. L'executiu està al capdavant de la divisió de Moda i Luxe a Alemanya, i és membre de l'equip mundial per al sector de la moda. Amb estudis d'Enginyeria Industrial per la Universitat de Navarra, és també doctor en Filosofia per la Universitat de Munic, on ha treballat com a investigador.

 

Sandra Manresa
Sandra Manresa va incorporar-se a Google Espanya com a responsable de moda després d'una trajectòria de sis anys a El Corte Inglés, on va ser responsable de màrqueting de confecció d'home, moda jove i moda infantil. Anteriorment havia treballat en companyies com Johnson & Johnson, Arthur Andersen, Retevisión i TPI Páginas Amarillas. Graduada en Business Administration a la Universitat de Westminster, també és MBA per l'escola de negocis Iese.

 

Lucas Carné
Lucas Carné és cofundador de la companyia de comerç electrònic Privalia. Amb estudis d'Enginyeria Mecànica per la Universitat Politècnica de Catalunya, l'executiu també va estudiar administració d'empreses a la Northwestern University i a l'escola de negocis Iese. Anteriorment, Carné va ocupar el càrrec de gerent en la firma de consultoria Bain & Company.

 

Fernando Maudo
Fernando Maudo es des de 2010 el màxim responsable de Vente Privee a Espanya. L'executiu porta més de quinze anys vinculat al sector de la moda. Després d'ocupar càrrecs de responsabilitat a Induyco (antiga filial de confecció d'El Corte Inglés) i Inditex, Maudo va ser conseller delegat de Coronel Tapiocca, director general de Caramelo i assessor de diferents consells de grans empreses espanyoles. És llicenciat en Dret, diplomat en Empresarials i posseeix un MBA i un Máster en Comerç Exterior.

 

David Contijoch
David Contijoch està al capdavant de l'empresa online de moda El Armario de la Tele, on lidera el procés d'expansió internacional. Enginyer Superior en Telecomunicacions per la Universitat Politèncinca de Catalunya, el directiu també és MBA per l'Iese. Anteriorment, va ocupar la direcció general de BuyVip, i més tard va passar a ser director de vendes de Amazon BuyVip, un cop la plataforma espanyola es va integrar a l'estructura del gegant nord-americà d'ecommerce.

 

Marc Cortés
Marc Cortés és professor titular de les assignatures Digital Marketing i Digital Business en diversos programes d'Esade a Barcelona, Madrid i Portugal. És, al seu torn, soci i director general del despatx de consultoria estratègica Roca Salvatella, especialitzat en acompanyar la transformació digital de negocis i organitzacions. Llicenciat en Dret per la Universitat Autònoma de Barcelona, va encarregar-se del desenvolupament de negoci de La Caixa i ha treballat com a consultor a CaixaHolding (actual Criteria Caixa Corp) i Accenture.

 

Gerry Waters
Gerry Waters és vicepresident d'expansió estratègica d'Alhokair i conseller delegat del departament de Fashion Retail des de 1999. Waters està al capdavant del desenvolupament de negoci del grup saudita, que el 2013 va comprar l'ensenya espanyola Blanco. Alhokair és un dels majors grups de retail del Pròxim Orient i treballa amb més de seixanta companyies com Inditex, Mango o Cortefiel. La xifra de negoci de la companyia, que cotitza a borsa, va situar-se als 4.658 milions de ryals saudites el 2013.

 

Valeria Domínguez
Valeria Domínguez és al capdavant de l'àrea d'ecommerce de la companyia gallega Adolfo Domínguez des del 2011. Abans d'incorporar-se a l'empresa familiar (és una de les filles del dissenyador Adolfo Domínguez), va desenvolupar la seva trajectòria al negoci online durant set anys. Formada a Suïssa, Anglaterra, Alemanya i el Canadà, la directiva és llicenciada en Robòtica per la Universitat de Queen's. Ha treballat a companyies com The Corcoran Group (que opera al sector immobiliari) i el 2007 va posar en marxa un projecte emprenedor, Felino.

 

Juan Carlos González
Juan Carlos González és director de l'àrea d'indumentària de l'Institut de Biomecànica de València des del 2002. La seva tasca al centre va començar el 1997, com a investigador en calçat i indumentària. És enginyer industrial, elèctric i d'electrònica per la Universitat Politècnica de València i ha realitzat nombroses investigacions en camps com el del calçat i el tèxtil, i en l'anàlisi de les dades antropomètriques del cos humà.

 

Vicente Muñoz
Vicente Muñoz és conseller delegat de Telefónica On The Spot Services. El directiu està al capdavant de la companyia a Espanya, Portugal i l'Amèrica Llatina des de 2009. Anteriorment, va ocupar un càrrec al comitè executiu de Telefónica, i ha treballat per a grups com Rumbo i Banco Santander. Titulat en ciències empresarials per la Universitat de Navarra, Muñoz ha realitzat estudis a l'escola de negocis d'Iese. 

 

Enrique García
Enrique García López és soci de McKinsey & Company i responsable dels sectors de Consumer Goods i Retail per a Espanya i Portugal. Es va incorporar a McKinsey el 2001. Entre 1996 i 1999, García va treballar com a consultor soci a Mitchell Madison Group. És MBA per la Standford Graduate School of Business i compta amb estudis a les franceses Universidad de Orsay i École Polytechnique.

 

Luis Lara
Luis Lara és director de la consultora Retalent, especialitzada en assessorament a empreses de retail i moda en els processos d'expansió internacional, i professor a Isem Fashion Business School. La seva trajectòria ha estat vinculada al negoci de la moda; va ser director general de retail a Pronovias i director internacional d'Inditex. Llicenciat en Ciències Empresarials i Dret per l'Icade, va cursar el Programa de Desenvolupament Directiu a Esade i Programa de Direcció General d'Iese.

 

Eduard Casabella
Eduard Casabella està al capdavant del negoci online i de la comunicació d'Oysho (Inditex) des de 2010. Abans del seu nomenament treballava per l'ensenya de llenceria com a responsable de control de gestió financera. La seva trajectòria a Inditex va començar el 2004, al control financer de Bershka. És llicenciat en Administració i Direcció d'Empreses per la Universitat Ramon Llull i Màster en Direcció Financera per la Universitat Pompeu Fabra.

 

5 de febrer
08:30 - 17:30
Lloc: Auditori Petit Palau. Palau de la Música Catalana