Barcelona Fashion Summit (Teatre Nacional de Catalunya)

dimarts, 5 febrer, 2019 - 08:30

BARCELONA FASHION SUMMIT 2019
5 de febrer de 2019 – Barcelona

 
Fashion Any 0: Claus per reinventar
el negoci de la moda

 
 
 
8:30-9:00 h.                           Obertura de portes i acreditacions
 
9:00-9:30 h.                           Ponència d’obertura
— Chiqui Calleja, Larrumba
 
9:30-10:00 h.                      Ponència ‘Què pot aprendre la moda de la tecnologia’
— Marc Soler, 21 Buttons
 
 
10:00-11:15 h.                     La moda, amb visió d’‘outsider’
— Daniel Muñoz, Desigual
— Andrés López, Pepe Jeans
— José María Ruíz, Gocco
— Maite Aranzábal, Adolfo Domínguez
— Francisco Ambrós, Deloitte
 
11:15-12:00 h.                       Cafè networking
 
12:15-12:45 h.                       Ponència ‘Lliçons de la indústria del motor’
—Cristiana Zito, DDB
 
 
12:45-13:15 h.                       Ponència ‘Els reptes de la distribució de moda’
— Dimas Gimeno
 
 
13:15-14:15 h.                       Innovació en moda
— Elena Carasso, Mango
— Bernardo Blanco, Yshey
— Carolina de la Calzada, Tous
— Inés Arroyo, Laagam
— Ignacio de Pinedo, Isdi
 
 
14:15-15:45 h.                       Dinar networking 
 
16:00-16:30 h.                      Ponència ‘Com els disruptors digitals canvien el joc’
— Arun Arora, Mckinsey
 
 
16:30 -17:30 h.                      Tornar a enamorar al consumidor
— Agatha Ruiz de la Prada
— Ignacio Sierra, Tendam
— Domingos Esteves, C&A
— Borja Vázquez, Scalpers
— Javier Vello, EY

 
17:30-18:00 h.                       Conferència de clausura
— Alfred Vernis, Inditex

Introducció
Barcelona Fashion Summit és la jornada professional de referencia del negoci de la moda a Espanya. La trobada celebrarà a seva setena edició el pròxim dimarts 5 de febrer al Teatre Nacional de Catalunya (TNC), un dels teatres més emblemàtics de Barcelona.
Amb el títol Fashion Any 0: Claus per reinventar el negoci de la moda, el fòrum reuneix cada any als principals executius del sector al voltant d’un programa de ponències i taules rodones en les que participen ponents de primer nivell a l’industria.
Organitzat per Modaes.es en el marc de 080 Barcelona Fashion, Barcelona Fashion Summit aborda a principis de cada any aspectes de gran rellevància per les empreses de moda, i es converteix així en un espai per i per als líders del negoci de la moda.
La sisena i última edició de la jornada fins el moment va batre records amb més de 850 assistents. El públic, format especialment per executius del sector d’Espanya i d’altres països, també té al Barcelona Fashion Summit un espai idoni pel networking qualitatiu amb altres professionals i experts del sector de la moda.
 
Ponents

  • Daniel Muñoz, Desigual

Daniel Muñoz és director d’operacions a Desigual des d’abril de 2018. Amb una amplia trajectòria al sector tecnològic, Muñoz va iniciar el seu camí professional com a cap de projectes dins de companyies com Ux System o Electronic Data Systems. El directiu, llicenciat en Enginyeria Informàtica per la Universitat Politècnica de Catalunya, ha desenvolupat gran part de la seva carrera a Caprabo, on va ocupar diversos càrrecs al llarg d’onze anys des de director d’operacions fins a sistemes o projectes estratègics, encara que també ha passat per empreses com Abacus o Mecalux.

  • Agatha Ruiz de la Prada

Agatha Ruiz de la Prada, dissenyadora i fundadora de l’empresa homònima, va començar la seva carrera professional amb 21 anys a Madrid, quan va obrir la seva botiga estudi a la capital espanyola. Al 1986, va desfilar a França i va començar a dissenyar complements. Als noranta, la dissenyadora va començar a recolzar-se en les llicencies amb les que va portar els seus dissenys a articles com material escolar, perfumeria o vaixelles. Ruiz de la Prada és de les porques creatives espanyoles que fa del disseny un negoci a escala global. Al 2014, la dissenyadora va començar el relleu generacional incorporant els seus fills a l’empresa.

  • Chiqui Calleja, Larrumba

Chiqui Calleja és cofundador i director de comunicació del grup de restauració Larrumba. El conglomerat va ser fundat al 2013 a Madrid pel mateix Calleja, junt amb el seu soci Charlie Saiz. Més tard, es van afegir també Gonzalo López-Hermina i Jorge Lozano com a socis executius. Després de l’obertura del primer restaurant al 2013, sota el nom de Pipa&Co, el grup també va obrir les portes de La Marieta al 2014, de Perrachica al 2015 i de Habanera al 2016. Després de vendre el 30% del seu capital al fons de capital de risc Aurica al 2018, Larrumba conta actualment amb un total de 22 restaurants.

  • Dimas Gimeno

Dimas Gimeno Álvarez va ser president d’El Corte Inglés entre setembre de 2014 i juny de 2018. L’executiu ha desenvolupat el gruix de la seva carrera professional en el grup espanyol de grans magatzems, on va començar a treballar com a venedor. Després de liderar, juntament amb Leopoldo del Nogal, la implantació d’El Corte Inglés a Portugal, el directiu va se anomenat al 2010 conseller de la companyia i responsable de  la direcció de ventes del grup. Després de deixar el grup de grans magatzems, Gimeno segueix lligat al sector del retail a través d’inversions i altres activitats.

  • Arun Arora, McKinsey&Company

Arun Arora és soci de McKinsey&Company des de gener de 2016. Amb més de 25 anys d’experiència en gestió d’operacions per empreses multinacionals, durant la seva carrera professional l’executiu ha ocupat diversos càrrecs operatius i de lideratge a empreses com Apple, Sun Microsystems, 3M, Groupon, Staples i Sears. Abans d’unir-se a McKinsey, Arun va ser president executiu dels negocis d’electrodomèstics i serveis domèstics de Sears durant aproximadament dos anys. Anteriorment, Aroa també va ocupar el càrrec de vicepresident senior i director general d’ecommerce del negoci global de propietats mòbils de Staples.

  • José María Ruiz, Gocco

José María Ruiz és director general de Gocco des de juny de 2017. L’executiu es va incorporar a la companyia de moda infantil procedent de l’empresa Juguettos, on va exercir com a director general des de 2008. Anteriorment, Ruiz va desenvolupar la seva carrera professional a Telepizza, on va ocupar diverses posicions al departament comercial, fins a posar-se a la capçalera de l’àrea d’operacions. El directiu és llicenciat en Economia per la Universitat de Saragossa i conta amb un màster en assessorament i planificació financera per la Universitat Rey Juan Carlos. Ruiz, a més a més, té un PDD per Iese.

  • Andrés López, Pepe Jeans

Andrés López és director general d’operacions a Pepe Jeans des de febrer de 2008. Anteriorment, López va ocupar el mateix càrrec a Camper i a la companyia nord-americana Johanson Controls Automotive. El directiu complementa la seva feina empresarial amb la formació, exercint com a docent al màster en Digital Business i al màster en Direcció Comercial i Màrqueting d’Esic. Amb prop de 25 anys d‘experiència al sector de la moda i l’automobilístic, el director és llicenciat en Enginyeria Industrial per la Universitat Politècnica de Catalunya.

  • Domingos Esteves, C&A

Domingos Esteves és, des de març de 2016, director general de C&A a Espanya i Portugal. Llicenciat en Administració i Direcció d’Empreses, Esteves ha ocupat diversos càrrecs de responsabilitat dins de la companyia holandesa, on va iniciar la seva carrera professional com a trainee en botiga al 1993 a Madrid. Després d’ocupar diferents posicions en botigues de Portugal, l’executiu va passar a ser director de botigues i operacions a Xina, on va romandre quatre anys. Al 2012, Esteves va tornar a Europa com a director de botigues de Portugal i més endavant també d’Espanya, fins a convertir-se en director general del grup.

  • Ignacio Sierra, Tendam

Ignacio Sierra, director general corporatiu de Tendam i conseller de la companyia. Llicenciat en Dret, Sierra és president i interlocutor davant la Comissió i el Parlament Europeus de la European Branded Clothing Alliance i vocal de la junta directiva i president de la comissió de RSC de Anged, així com membre de la junta directiva del Foro de Marcas Renombradas Españolas. Sierra va començar la seva carrera professional en el món de l’empresa amb el Grup Mapfre, on va treballar fins la seva incorporació a Tendam, llavors Grupo Cortefiel, a l’any 2000.

  • Inés Arrozo, Laagam

Inés Arroyo va fundar Laagam al 2016 juntament amb el seu germà Diego Arroyo i l’empresari Christian Badia. Participada des dels seus inicis pel fons Cabiedes, la companyia de moda femenina ha realitzar fins a tres rondes de finançament amb les que ha obert el seu capital per impulsar la seva expansió a l’exterior. Arroyo, que també ocupa el càrrec de directora creativa de l’empresa, va treballar anteriorment en màrqueting i comunicació a Rabat i com a assistent de direcció a Karen Boutique. La directiva també va ser autora del famós bloc One Thousand Shoes durant més d’un any.

  • Bernardo Blanco, Yshey

Bernardo Blanco Moreno és el fundador de la marca de bany Yshey. Fill de Bernardo Blanco Solana, Blanco va ser director general de la companyia de moda del mateix nom fins a setembre de 2015. Fundada al 1960 i amb seu central a Móstoles (Madrid), després de la defunció del seu fundador al juny de 2012, Blanco Moreno va ser l’encarregat de pilotar l’expansió de l’empresa fins al 2015. La cadena de moda va entrar en liquidació al 2016. Amb més de 25 anys de trajectòria en el negoci de la moda, el directiu va tornar al sector al febrer de 2017 com a director general d’Yshey.

  • Maite Aranzábal, Adolfo Domíngez

Maite Aranzábal és consellera independent d’Adolfo Domínguez. Amb una llarga experiència en el sector, Aranzábal també va formar part del consell de Tuc Tuc i va treballar a l’antic Grup Cortefiel durant onze anys. Al llarg de la seva trajectòria, l’executiva també ha passat per Irving Trust Company, Goldman Sachs o McKinsey&Company, on va ser sòcia durant dos anys. Al 2003 va llançar el seu propi projecte sota el nom d’Alir Consulting. Llicenciada en Empresarials i Finances per la Universitat Pontifícia de Comillas, Aranzábal conta amb un MBA en Estratègia i Finances.

  • Javier Vello, EY

Javier Vello és el soci responsable de l’àrea de consum i industria retail de EY per Espanya, Itàlia i Portugal des de juliol de 2018. El directiu es va incorporar a la companyia al juliol de 2017 procedent de PwC, on va romandre durant més de quinze ants. Anteriorment, Vello va treballar també com a consultor per Ports de l’Estat durant més de dos anys i com a manager a A.T. Kearney durant quatre anys. Llicenciat en Informàtica per la Universitat Politècnica de Madrid, el directiu conta amb un PDD per Iese Business School i amb un altre de formació d’executius per Esade, entre d’altres.

  • Francisco Ignacio Ambrós, Deloitte

Francisco Ignacio Ambrós és soci de Deloitte, companyia a la que es va incorporar fa més de 21 anys i on ha acumulat una amplia experiència després d’haver ocupat diversos llocs de responsabilitat. Dins de la consultora, el directiu està especialitzat en la industria de serveis financers. Ambrós és llicenciat en Administració i Direcció d’Empreses i Econòmiques per la Universitat Ramón Llull i conta amb un MBA per l’escola de negoci IE Business School. La trajectòria professional de l’executiu va començar al 1996 com a responsable d’oficina a BBVA on va romandre durant quinze anys.

  • Ignacio de Pinedo, ISDI

Ignacio de Pinedo és cofundador i conseller delegat de l’escola especialitzada en transformació digital ISDI, així com cofundador de l’acceleradora Impact, director independent del comitè de direcció de Tous i business angel. Graduat en Administració i Direcció d’Empreses per la Universitat Pontifícia Comillas i doctorat en Administració d’Empreses i Màrqueting per la Universitat Complutense de Madrid, De Pinedo conta també amb formació a Harvard i Iese. Al llarg de la seva carrera, el directiu ha ocupat llocs de responsabilitat a empreses com P&G, Canal+ o Prisa TV, entre d’altres.

  • Carolina de la Calzada, Tous

Carolina de la Calzada conta amb més de quinze anys d’experiència a comitès de direcció de diverses multinacionals, així com a posicions de responsabilitat en àrees com el màrqueting, les finances o la transformació digital. Llicenciada en Administració i Direcció d’Empreses per Esade i amb un MBA per la mateixa escola de negocis, la directiva va iniciar la seva carrera professional a BNP Paribas. Al llarg de la seva trajectòria, ha passat per empreses com Accenture, Sanofi-Aventis, Cofidis i Scale 22 i, al setembre de 2018, va fitxar per Tous com a directora de negoci digital.

  • Borja Vázquez, Scalpers

Borja Vázquez és president de la firma de moda masculina Scalpers i soci fundador amb Alfonso Vivancos. L’empresa sevillana, impulsada ja fa més d’onze anys, va ser una de les companyies que van obrir el camí de la moda masculina a Espanya durant els últims anys. Vázquez, que va donar les seves primeres passes al sector a través de Scalpers, és llicenciat en Dret per la Universitat de Sevilla i conta amb un MBA de IE Business School. L’executiu,  més a més, també va formar part de la fundació del portal de reclutament de personal Reccruitery.jobs durant gairebé un any.

  • Elena Carasso, Mango

Elena Carasso és la màxima responsable de l’àrea digital de Mango, companyia en la que treballa des de fa més de vint-i-vuit anys. Des de 2016, forma part del comitè de direcció de l’empresa presidida per Isak Andic. Formada a l’escola de negocis Iese, la directiva ha desenvolupat diferents funcions al grup català de distribució de moda fins a arribar al seu càrrec actual: la direcció online. Al 1995, Carasso, que va estar davant del llançament de la primera pàgina web de l’empresa, va començar a desenvolupar l’activitat online de Mango.

  • Cristiana Zito, DDB

Cristiana Zito és responsable d’estratègia de DDB Barcelona des de 2017. La directiva, que es va incorporar a la companyia fa gairebé vuit anys, va ocupar anteriorment el càrrec de planificadora estratègica. Abans d’unir-se a DDB Barcelona, Zito va treballar també a DBB Milan com a planificadora estratègica durant gairebé cinc anys. Llorejada en economia per la Universitat de Perugia, a Itàlia, Zito també va cursar un màster en màrqueting i comunicació i es va formar en el negoci digital a l’escola Isdi. La directiva, que va iniciar la seva trajectòria professional a companyies com Komma SRL o Peperoncino Studio, complementa la seva feina amb la docència a la Universitat Pompeu Fabra.

  • Marc Soler, 21 Buttons

Marc Soler és cofundador i conseller delegat de 21 Buttons, una xarxa social especialitzada en connectar consumidors amb marques. Impulsada al 2016 al costat de Jaime Farrés, l’empresa ja conta amb prop de dos milions d’usuaris actius al més i opera a països com Espanya, Itàlia, Alemanya o Regne Unit. Anteriorment, Soler va treballar a McKinsey com a analista de negoci durant gairebé dos anys. Amb formació a universitats com Esade o la Universitat de Carolina del Sud, el directiu també ha treballat a empreses com 4YFN o Mobile World Capital Barcelona.

  • Alfred Vernís, Inditex

Alfred Vernís és director acadèmic en sostenibilitat a Inditex. Amb una llarga trajectòria professional com a docent a l’escola de negocis Esade, Vernís es va incorporar a 2016 al gegant gallec de la distribució de moda per apuntalar la seva estratègia de sostenibilitat. Des d’Esade, ha posat en marxa diversos projectes sense ànim de lucre i orientades a promoure l’emprenedoria, i ha gestionat el grup d’investigació Social Enterprise Knowledge Network, liderat per Harvard Business School.