Barcelona Fashion Summit 2017 (*)

dijous, 2 febrer, 2017 - 08:30

Més de 1.600 professionals assistents, gairebé un centenar de ponents nacionals i internacionals i la participació activa de les empreses líders en el negoci de la moda a Espanya i en l’àmbit global, les consultores més influents i les entitats acadèmiques més prestigioses. Aquest és el balanç de les quatre primeres edicions de la Barcelona Fashion Summit, una jornada nascuda el 2013 amb la vocació de ser centre de debat, de reflexió i de projecció d’un negoci amb una gran importància, sovint no reconeguda, en l’economia i en la societat. Celebrada en el marc del 080 Barcelona Fashion, en la seva cinquena edició la jornada porta com a títol “Next Generation: el futur del negoci de la moda”, i estrena nou emplaçament al Teatre Nacional de Catalunya (TNC), després d’esgotar l’aforament del Petit Palau del Palau de la Música Catalana. El relleu generacional, la nova generació de líders empresarials, el nou consumidor, les noves formes de management, els nous models de negoci o la innovació seran els principals focus de la Barcelona Fashion Summit 2017, que posa de nou la mirada en els reptes de futur del sector.
 

La Barcelona Fashion Summit compleix cinc anys com el principal punt de referència per als professionals del negoci la moda a Espanya. Després d’analitzar, el 2013, la moda a l’horitzó 2020, el poder de la marca, el 2014, la moda en l’entorn digital, el 2015, i les palanques del creixement, el 2016, la Barcelona Fashion Summit 2017 es proposa alçar la vista cap al futur de la indústria de la moda, per aprofundir en els trets, els reptes i els desafiaments de la nova generació en aquest sector. A través del coneixement d’experts del sector, així com de directius i empresaris de companyies de primera línia mundial, analitzarem les claus per a la supervivència de l’empresa familiar en un sector en què no deixen d’aparèixer noves companyies amb propostes de valor noves i models disruptius. La nova generació de consumidors, les claus de la innovació o la xarxa com a nou propulsor del negoci de la moda seran altres conductors de la jornada.
 

ponents
  • Manuel Pavón és soci i responsable de consultoria d’empreses familiars a Garrigues des del 2003. Llicenciat en empresarials per la Universitat de Barcelona i màster a la Universitat Abat Oliba CEU, Pavón va ser director acadèmic del curs per a consultors d’empresa familiar a la Universitat Rei Joan Carles fins al 2015, i actualment a la Universitat CEU San Pablo.

  • Tristán Ramírez es troba al capdavant d’Agatha Ruíz de la Prada com a conseller delegat. El fill de la dissenyadora que dóna nom a la marca es va incorporar a la companyia el 2015, quan la directiva va decidir emprendre el relleu generacional. Llicenciat en història, Ramírez ha treballat durant els sis últims anys per al gegant gallec Inditex.

  • Juan Suárez Descendent d’una de les famílies històriques de la joieria del país, Juan Suárez és al capdavant de la direcció de producte de la germana petita de Joieria Suárez, Aristocrazy. Llicenciat en comunicació audiovisual, en gemmologia i MBA, el directiu ha conduït el creixement de la joieria amb l’obertura de les seves primeres botigues als Estats Units, a l’Amèrica Llatina i a Europa.

  • Paloma Lanna Llicenciada en dret i negocis per Esade, Paloma Lanna és al capdavant de la marca de moda Paloma Wool, fundada per ella mateixa fa gairebé tres anys. De caràcter creatiu, l’emprenedora és filla de Paloma Santaolalla i Miquel Lanna, fundadors de Nice Things. A més, el 2013, l’executiva es va incorporar a l’equip de direcció de l’empresa familiar.

  • Borja Zamácola fa més de quinze anys que treballa a l’empresa familiar Neck & Neck, on és director d’innovació i noves tecnologies. Llicenciat en negocis internacionals per la Universitat de Tampa i MBA en Gestió d’Empreses de Moda per ISEM Fashion Business School, el directiu també és conseller de Neck Child, la societat a través de la qual opera Neck & Neck.

  • Beatriz González-Cristóbal és, des de finals del 2013, consellera del grup de joieria Tous. Fins a aquell mateix any, la directiva era vicepresidenta executiva d’Hermès, firma a la qual es va incorporar l’any 2000. Abans d’incorporar-se a la companyia francesa, la directiva, experta en empresa familiar, va ser responsable del negoci de Bulgari a Espanya i de la divisió de compres de Loewe.

  • Sergio Odriozola és vicepresident de producte i marxandatge de zLabels, filial de marques pròpies de la companyia alemanya de comerç electrònic Zalando. Graduat en enginyeria industrial a la Universitat de Navarra, es va incorporar al grup alemany des de Mango, on va treballar durant dotze anys. A la companyia catalana, l’executiu va ser responsable de la divisió de dona des del 2012.

  • Antonio Achille és director general de l’oficina de Milà de McKinsey & Company. Líder del Departament de Consumidors i Retail, dirigeix ​​el sector del luxe de la companyia en l’àrea de la Mediterrània. Achille compta amb una experiència de més de 15 anys com a soci i director general de la consultora internacional Boston Consulting Group, on també va liderar el sector del luxe.

  • Jaume Miquel és conseller delegat de Grupo Cortefiel. El directiu, que ha estat al capdavant de Women’secret des del 2006, va assumir la direcció de Cortefiel i Pedro del Hierro el 2016. Format en economia per la Universitat de Barcelona, ​​abans d’incorporar-se a Grup Cortefiel l’executiu va ocupar càrrecs de responsabilitat a Timberland, Dockers i Levi‘s.

  • Alberto Ojinaga és, des del febrer del 2016, chief corporate officer de Desigual, companyia a la qual es va incorporar procedent de Caprabo, on va ser director general des del 2010. Anteriorment, Ojinaga va desenvolupar la seva carrera professional en empreses com Grup Planeta, on va ocupar diversos càrrecs de responsabilitat, General Motors Europe i Opel Espanya d’Automòbils.

  • Rosa Tous és, des del 2013, la vicepresidenta corporativa i directora de relacions institucionals de Tous. Membre de la segona generació en l’empresa familiar, l’executiva va estudiar gemmologia a l’Institut Gemmològic d’Amèrica, formació que més tard va complementar a l’escola de negocis Iese Business School.

  • Javier Plazas Màster en Comunicació i Protocol i en Coolhunting, Javier Plazas és gerent de marca a la companyia de calçat Vidorreta. Analista de tendències i coolhunter, Javier també és professor associat de l’escola IE Business School, així com un dels impulsors del Programa Superior en Direcció i Gestió Estratègica de l’Univers del Luxe.

  • Ernesto Caccavale és director de desenvolupament de negoci a Espanya i Portugal d’Alibaba, un dels més grans grups del món de distribució en línia. Llicenciat en dret per la Universitat Frederic II de Nàpols, Caccavale es va incorporar a Alibaba el 2016, després de més 25 anys de trajectòria en empreses del grup audiovisual Mediaset o al Parlament europeu.

  • Francisco Pérez és responsable d’operacions i director de desenvolupament de negoci de Hawkers, Miss Hamptons, Wolfnoir i Knockaround, sota el paraigua de Saldum Ventures. El directiu, que no havia tingut contacte previ amb el sector de la moda però sí amb el de la creació de start ups, va llançar el projecte de Hawkers al costat d’uns amics fa més de tres anys.

  • Jaime Garrastazu és un dels quatre fundadors de l’start up especialitzada en calçat Pompeii. Al costat de tres amics, va decidir llançar-se al negoci de la moda mentre encara estudiaven a la universitat i sense tenir cap d’ells cap tipus d’experiència prèvia en el sector. A dia d’avui, Pompeii té previst arribar als dos milions d’euros en vendes el 2016.

  • Úrsula Ponce és, des del 2014, fundadora i directora general d’Ursulitas, empresa de calçat especialitzada en taló mitjà. Llicenciada en enginyeria tècnica de gestió, l’emprenedora es va decantar finalment per aixecar la seva pròpia empresa. Ponce, que no posseïa experiència prèvia en la indústria de la moda, va tenir el suport de la plataforma Lanzadera i Rosa Tous, entre d’altres.

  • Shanel Chellaram és cofundadora de Zocöh, plataforma de comerç electrònic per a companyies de moda, i de Glamr, plataforma digital de contingut de bellesa i moda a l’Índia. Amb més de dotze anys d’experiència en la indústria de la moda, l’executiva ha treballat com a consultora d’estratègia i desenvolupament de negoci en regions d’Espanya, a l’Índia i a l’Àfrica.

  • Javier Jiménez és director general de Lanzadera, una plataforma que dóna suport a les petites empreses emprenedores impulsada per Juan Roig, president de Mercadona. Llicenciat en ciències econòmiques i empresarials, Jiménez posseeix una extensa experiència en l’àmbit financer, després de més de 10 anys treballant al Departament de Compres de Mercadona.
     

Next generation: el futur de la indústria de la moda
programa:

8.30-9.00 h Obertura de portes i acreditacions

9.00-9.30 h Ponència d’obertura: “Tres generacions en la indústria de la moda”

9.30-10.00 h“Relleu generacional: pautes per sobreviure en moda”
— Manuel Pavón, Garrigues

10.00-11.15 h “Cap a la nova generació de líders empresarials”

— Tristán Ramírez, Agatha Ruiz de la Prada
— Juan Suárez, Aristocrazy (Suárez)
— Beatriz González Cristóbal, consellera de Tous
— Paloma Lanna
— Borja Zamácola

11.15-12.00 h Cafè networking

12.15-12.45 h “Creant marca en l’entorn online”
— Sergio Odriozola, Zlabels (Zalando)
12.45-13.15 h “Palanques d’innovació en el negoci de la moda”
— Antonio Achille, McKinsey

13.15-14.15 h “Reptes de futur de la gran empresa de moda”

— Jaume Miquel, Cortefiel

— Rosa Tous, Tous

— Alberto Ojinaga, Desigual

— Javier Plazas, analista
14.15-15.45 h Dinar networking

16.00-16.30 h “La xarxa com a palanca de futur per a la internacionalització”

— Ernesto Caccavale, Alibaba

16.30-17.30 h “Funky Business: buscant el hype en la indústria de la moda”

— Francisco Pérez / Pablo Sánchez, Hawkers

— Jaime Garrastazu, Pompei

— Úrsula Ponce, Ursulitas

__ Shanel Chellaram, Zocoh.com

— Javier Jiménez, Lanzadera

17.30-18.00 h Ponència de clausura

— Inditex