Black Friday i Ciber Monday, les noves dates imprescindibles del calendari de la moda

Dissenyadors 080
dilluns, 27 novembre

Avui dilluns 27 de novembre els descomptes i les ofertes dominen la xarxa. És la jornada coneguda com Ciber Monday, el dilluns després del popular Black Friday, la jornada posterior al nord-americà Dia d’Acció de Gràcies que s’ha convertit en la cita comercial més important de l’any al donar el tret de sortida a la campanya nadalenca amb suculents descomptes.
Encara que el Ciber Monday va començar centrant-se, sobretot, en articles de l’electrònica, ara la seva influència s’estén a altres sectors, gràcies a l’auge de l’e-commerce. Així, vàries marques de moda de la passarel·la 080 Barcelona Fashion han volgut sumar-se a aquesta iniciativa per impulsar les seves vendes online . Per exemple, la firma de moda home Macson ofereix descomptes del 30% a tota la seva col·lecció de tardor-hivern 2017-18. També Custo Barcelona aposta pel Ciber Monday amb reduccions del 25% del preu de venda, una bona oportunitat per comprar una peça especial amb què brillar aquestes festes. Per la seva part, Naulover aplica un 30% de rebaixes en articles seleccionats, el que pot ajudar a trobar algun regal de Nadal.
El Ciber Monday culmina avui un període de descomptes nascut al voltant del exitós Black Friday. Aquesta iniciativa va sorgir els anys 60 a Filadèlfia per potenciar les compres de Nadal i des de l’any 2005 es calcula que és el dia de major moviment comercial de l’any, sobretot, als Estats Units, on les botigues s’omplen de gent amb ganes d’aprofitar els descomptes. Dissenyadors del 080 com Miriam Ponsa, Celia Vela, Txell Miras i Josep Abril van oferir rebaixes en el marc del Black Friday d’enguany, mentre que Krizia Robustella va aprofitar la jornada per organitzat un nou esdeveniment a la seva KR Store, el “Black Death Friday”. Yerse i Punto Blanco són altres dels noms que van confiar en el Black Friday per començar la campanya nadalenca.