BOLAÑO ESTRENA ATELIER A BARCELONA AMB PLAN B

Dissenyadors 080
dimarts, 9 maig

En el marc de les activitats paral·leles de l’última edició del 080 Barcelona Fashion, el dissenyador Manuel Bolaño va presentar la seva recent estrenada línia Plan B. Es tracta d’un nou projecte que el creador llença en paral·lel a les col·leccions de moda home i dona que sol mostrar a la passarel·la 080 i que ve a complementar aquestes propostes de tendència amb dissenys atemporals, fidels al seu estil.

La nova línia, que ve firmada només per Bolaño –ja que engloba tot el seu equip- es pot adquirir online o bé amb una visita concertada al seu nou atelier a Barcelona. Ubicat a un edifici amb solera del barri de Gràcia, l’estudi disposa d’un espai de showroom i taller on la línia Plan B es mostra amb orgull. Tal com van presentar al 080 Barcelona Fashion, aquesta nova col·lecció de producte continu neix amb onze dissenys de moda dona, tots en negre, pensats com a peces de fons d’armari, executats amb teixits de gran qualitat ja que, tal com explica el dissenyador “volem que sigui una peça que et durarà”.

Aquesta és una de les màximes de Plan B, lletra que fa referència al nom de la marca, a “bàsic” entès com a fons d’armari i a “black”. Tots els dissenys es fan a mida en una iniciativa que defensa la confecció local ja que, com detalla Bolaño, “vèiem com a Barcelona s’estava perdent la costura a mida. Volem recuperar-la i apropar-la a un públic més jove”.
 
D’aquí la idea de vendre també online. “Volíem traslladar la idea que encara que ho compris online, et farem el disseny a mida” insisteix el dissenyador, qui treballa amb tallers de Barcelona i també de Galícia. El temps d’espera sol ser entre 15 i 30 dies encara que hi ha peces més especials, com un elaborat top de tricot executat completament a mà la confecció del qual s’allarga fins a dos mesos. Perquè, encara que siguin peces atemporals i “bàsiques”, són dissenys fidels a l’esperit Bolaño: complexes, cuidats, de línia depurada i excel·lència tècnica, entre els quals el tricot no podia faltar, ja que és un dels signes d’identitat al llarg dels seus gairebé 10 anys de trajectòria.
 
Amb vestits de dia, de còctel i de festa, dos abrics, dues samarretes dissenyades en col·laboració amb l’artista PielPaolo, un jersei de punt, dos jaquetes i el ja esmentat top de ganxet, la col·lecció ha seduït clientes “de 50 anys i de 22” explica el creador, per la qual cosa és una línia versàtil, malgrat el limitat número de peces. La idea és que sigui producte continu, per la qual cosa sempre trobarem els mateixos dissenys, encara que, potser, reinterpretats en teixits diferents, per adaptar-se al canvi de temporada, per exemple. Més endavant, aniran introduint nous dissenys, mantenint aquests onze inicials i fent créixer un projecte innovador que recupera la costura per al públic del segle XXI.
 
Bolaño Atelier
Gran de Gràcia, 239.