70 DISSENYADORS I ARTISTES PARTICIPEN A LA 4ª EDICIÓ DE BARCELONA DESIGNERS COLLECTIVE

Sang nova
dilluns, 10 juliol

Una edició més, La Roca Village ens ha tornat a acompanyar com a sponsor del 080 Barcelona Fashion, on ha comptat amb un stand propi a l'Open Area dedicat a la seva iniciativa Barcelona Designers Collective by La Roca Village curated by FAD. Mostra del seu ferm compromís de donar suport al talent emergent, es tracta d'una botiga efímera creada ad hoc on reuneix fins al 30 d’agost una selecció de 300 productes i obres de 70 dissenyadors i artistes independents en la que ja és la seva quarta edició. 
 
Talents emergents amb la seva pròpia marca de moda, disseny gràfic, il·lustració, disseny de producte, artesania, joieria i, com a novetat, art es donen cita a La Roca Village que exerceix, una vegada més, de plataforma de suport a la creativitat, la innovació i la sostenibilitat. Aquesta iniciativa se suma a la resta de propostes nascudes des de Value Retail –companyia que opera La Roca Village- per descobrir, promoure i donar visibilitat al talent en un programa d’activitats que contribueix a posicionar Barcelona com una de les millors ciutats a nivell internacional per desenvolupar el talent independent.
 
En aquesta quarta edició, trobem molts noms familiars del 080 Barcelona Fashion entre els seus 70 participants. Dissenyadors com Edgar Carrascal, Maria Roch,  Miquel Suay, Pau Esteve, Rita Row, Carlotaoms, Ssic&Paul i Colmillo de Morsa mostren les seves col·leccions en el marc del nou Barcelona Designers Collective, juntament amb d’altres noms de l’escena catalana com Ana Tichy, Arrels BCN, Clara Niubó, Costalamel, IKA, Mireia Playà, Victor Von Schwarz, All Sisters, Berta Riera, Carla Garcia Durlan i Anna Grimal.
 
Tots ells exposen i comercialitzen els seus productes a la boutique creada ex profeso per a l’ocasió. Una vegada més, del disseny de la botiga en sentirem a parlar, ja que el projecte ha anat a càrrec del dissenyador i ceramista de projecció internacional Xavier Mañosa, de l’estudi Apparatu, qui ha imaginat una instal·lació lumínica formada per 70 làmpades que representen els 70 talents participants. La selecció de noms ve donada per professionals del FAD –Foment de ls Arts Decoratives-, que és una associació privada, independent i sense ànim de lucre fundada el 1903 dedicada a promoure diferents disciplines creatives, així com d’experts en retail de La Roca Village.
 
Barcelona Designers Collective és també un punt de trobada entre el talent emergent i el consagrat. En aquest sentit, en aquesta quarta edició, destaca la presència de dos convidats molt especials. D’una banda, l’obra de Javier Mariscal, artista pluridisciplinar que també està present amb una retrospectiva de les seves creacions més icòniques durant els mesos d’estiu. De l’altra, el dissenyador Roland Mouret, qui va celebrar els seus 20 anys de carrera participant en la presentació de la 4ª edició de Barcelona Designers Collective sota el títol “In conversation with”, el primer pas de la tasca de mentoring que vol implementar La Roca Village cap als nous talents.
 
Finalment, una altra novetat d’aquesta edició és la inclusió de l’art com a nova disciplina creativa. Safia Art Contemporani ha estat l’encarregat del comissariat de les obres d’art presents a la boutique temporal d’aquest 2017. Entre la seva selecció, trobem noms contemporanis com TV Boy, un referent en street-art; Takayuki Maejima, artista plurisdisciplinar o Ivan Forcadell, artista conceptual d’electicisme kitsch.
 
Tots aquests nous talents exposen i comercialitzen les seves col·leccions i productes en un marc de referència com és La Roca Village, juntament amb les habituals firmes nacionals i internacionals de presitig mundial presents al Village, que l’han consolidat com un referent ineludible del millor shopping. Un aparador de luxe per al millor talent emergent sorgit a Barcelona.