Brain & Beast

BRAIN & BEAST
Dia
dijous, 4 febrer, 2016 - 20:00
Hora
20:00
Lloc

CASA LLOTJA DE MAR
Passeig d’Isabel II, 1
08003 Barcelona

BIOGRAFIA

Brain&Beast neix a Barcelona el 2010 de la mà d’Ángel Vilda, dissenyador de moda i, actualment, també director de l’Àrea de Moda d’Idep Barcelona, centre d’estudis superiors adscrit a la Universitat Abat Oliba (UAO).

 

Les seves peces es plantegen com a jocs, endevinalles, jeroglífics d’aparent senzillesa estructural, que responen a complexes equacions geomètriques en què el color i la matèria formen part d’uns codis en què res no és aleatori.

 

Així, Brain&Beast proposa conjunts de peces que combinen emoció i raó, amb una forta influència de la cultura contemporània, sense oblidar grans dosis de sofisticació i de sentit de l’humor.

 

Brain&Beast va ser el guanyador del Premi 080 Barcelona Fashion en l’edició Estiu 2014. Després d’11 col·leccions, la marca, a més, col·labora amb altres empreses del sector, tant en l’àrea del disseny com en consultoria o estilisme.

 

COL·LECCIÓ - _Interlude Nº1 / PROUD not GUILTY / _

D’acord amb la Declaració Universal sobre la Diversitat Cultural de la UNESCO, “la cultura ha de ser considerada com el conjunt dels trets distintius, espirituals i materials, intel·lectuals i afectius, que caracteritzen una societat o un grup social, i que abraça, a més de les arts i les lletres, els modes de vida, les maneres de viure junts, els sistemes de valors, les tradicions i les creences (incloent els mitjans que utilitzen els seus membres per comunicar-se entre ells i resoldre les seves necessitats de tot tipus)”.

 

Així, la cultura, en la seva interpretació més emocional, defineix les representacions col·lectives, les creences i els valors integrats que motiven la participació i/o l’acceptació de les accions: la subjectivitat, per tant, s’estableix com un element cultural indispensable.

 

Antisocial és, aleshores, la persona que desenvolupa un patró perllongat de manipulació, explotació o violació dels drets dels altres, més enllà de la subjectivitat, en la interpretació de les pautes socials.

 

L’absència d’empatia amb el pròxim, l’obtenció de l’objectiu de forma immediata i la carència de remordiment defineixen un escenari apocalíptic cada vegada més habitual en les societats desenvolupades, on l’educació, la formació, el respecte a allò diferent, el bé comú i el desenvolupament col·lectiu queden en l’oblit.

 

_ Interlude Nº1 / PROUD not GUILTY / _ es formula com un exercici d’estil (de forma i de contingut) en combat contra els elements, les persones, les psicopaties o els comportaments que obstaculitzen el progrés social i banalitzen la cultura.

 

Es tracta d’una demostració d’afectivitat improvisada per la moda, la qual també es defineix com a narradora d’un moment històric i un equalitzador social.

 

 

Jake & Dinos CHAPMAN
MINDERWERTIGKINDER, (Rat Child), 2011
Maniquí, perruca, roba esportiva i calçat.
White Cube Gallery, London (UK)

 

Dissenyador: Ángel Vilda
Marca comercial: BRAIN & BEAST
Responsable Marca: Ángel Vilda / César Olivar
Responsable Comercial: Ezequiel Martín Carril
([email protected])
Adreça: Antic de St. Joan num 1, Barcelona
Telèfon: +34 93 488 53 23

 

Pàgina web: www.brainandbeast.com 
Correu electrònic: [email protected] 
Facebook: www.facebook.com/brainandbeast
Twitter: www.twitter.com/brainandbeast
Instagram: www.instagram.com/brainandbeast / #brainandbeast