Jurat

 

 

Simonetta Gianfelici 

 

Presidenta del jurat. Després de cursar estudis artístics, a mitjans dels anys 80, Simonetta Gianfelici es va traslladar a Milà, on va exercir d’actriu per a nombroses campanyes publicitàries, serveis editorials i portades prestigioses. La seva és una carrera de ràpid ascens: entre Nova York, Londres i París, ha estat immortalitzada pels més grans fotògrafs del món, com Ellen Von Unwerth, Fabrizio Ferri, Helmut Newton, Miles Aldridge, Paolo Roversi i Peter Lindberg, entre molts altres, ha estat al capdavant de nombroses campanyes publicitàries i anuncis,  i ha estat la imatge de marques de bellesa com Dior, YSL, Chanel i Helena Rubinstein. Ha desfilat a les principals setmanes de la moda internacionals per les firmes de moda més prestigioses, com Balenciaga, Comme des Garçons, Dior, Fendi, Ferrè, Versace, Gucci, Hermès, Gaultier, Della Renta i Valentino, i ha col·laborat amb Thierry Mugler i Vivienne Westwood, del qual és amiga i musa. Encara avui presta la seva imatge a la moda com a testimoni.

Apassionada del cinema i del teatre, participa als films Prêt-à-porter, de Robert Altman, i The long shadow, de Jon Jost, i ha estat protagonista de diverses lectures, entre les quals hi ha Biografia de la fam, d’Amelie Nothomb i Els monòlegs de la vagina, d’Eve Ensler, aquesta última a favor del moviment V-Day i d’associacions que treballen amb dones que han estat víctimes de la violència. 

Després d’obtenir un grau en fotografia, Simonetta Gianfelici col·labora com a editora en cap de moda a revistes com Donna (Hachette-Rusconi), Vanity Fair i Vogue Gioiello.

Gràcies a l’experiència obtinguda en el sector de la moda, el 2003 inicia la seva activitat com a consultora, amb especial atenció a la recerca de talents emergents. Així, el 2005 dóna vida al concurs “Who is on Next?”, en col·laboració amb Alta Roma, Vogue Italia i Pitti Immagine. Des del 2013 col·labora amb la iniciativa Ethical Fashion (Moda Ètica), un programa de l’ITC, International Trade Center, agència de les Nacions Unides i de l’OMC, i se centra en la recerca de dissenyadors i de fotògrafs provinents de l’Àfrica. El juny del 2013 li va ser conferida l’alta distinció de cavaller de l’Ordre de les Arts i de les Lletres de França, pel seu compromís constant en la difusió de l’art i de les lletres a França i a tot el món.

 

 

 

 

Elena Bugranova

 

Elena Bugranova és presidenta de la Unió de Compradors de Rússia i propietària de la boutique multimarca Weekend Moda a Rostov sul Don, a Rússia, on va néixer.

Des de la infància, cosir i fer roba eren les seves grans passions, i no només això: amics i coneguts li demanaven consell a l’hora de triar la roba, els pentinats i l’estil que els faria més atractius.

Una passió que no podia fer res més que convertir-se en professió: el 1991 Elena Bugranova va començar a treballar en el comerç de les peces de vestir i va viatjar a diversos països per comprar col·leccions que després revenia al mercat interior o que es produïen per algunes botigues a les quals distribuïa.

El 1998, finalment va culminar el seu somni: obrir una boutique ensenya pròpia, Weekend Moda. Aviat es va convertir en un èxit i en un punt de referència a la ciutat, ja que era la primera a proposar oficialment les marques estrangeres més prestigioses. A la seva boutique va voler que fos representada una gamma completa de productes, des de la moda per a dona i home fins als accessoris, la roba interior i els vestits de bany. En primer lloc, entre d’altres, va comptar amb D&G, Versace Jeans i Just Cavalli.

Cinc anys després d’obrir la boutique, per tal de completar de manera natural la seva recerca de la bellesa, l’Elena va fundar el centre Weekend Estetic, en el qual oferia tractaments mèdics, spa i perruqueria.

En els anys posteriors, la volcànica Elena va ampliar els seus interessos i negocis amb una agència de viatges i un showroom de complements de mobles en vidre de Murano. Aquest fet representa com li agrada a Elena el “Made in Italy” i la seva voluntat de difondre’l al seu país.

Els ingredients principals del seu èxit són el seu compromís personal i la seva presència costant: a l’Elena li agrada la comunicació amb els clients, escolta i entén els seus desitjos i les seves necessitats, i troba sempre noves maneres per satisfer-los. Un compromís personal entusiasta, amb el qual ha organitzat molts esdeveniments a Rostov dedicats als apassionats de la moda i ha creat ocasions per a la interacció i la relació de les dones. Els clients són amics per a l’Elena i l’element bàsic del seu negoci és la confiança mútua.

Avui la seva boutique és considerada el punt de referència de les noves tendències a Rostov, ja que, com és lògic, continua sent la primera a portar les tendències mundials i els nous noms del món de la moda a la ciutat. Entre aquestes marques hi ha Alexander Wang, Marni, Alexander Terekhov, N21, MSGM, Au Jour Le jour, 3.1 Phillip Lim, Vionnet, Fratelli Rossetti, Herno, Daniele Carlotta i tants altres.

Aquesta vocació l’ha transmès a la seva filla Marina, que el 2004 es va unir a la selecció de les col·leccions. Conjuntament, el 2013, Elena i Marina Bugranova van decidir consolidar la seva relació amb Itàlia i van fundar també la seva pròpia editorial italorussa a Milà, amb la qual publiquen la revista Fashion&Beauty Italy.

El 2014 l’Elena va decidir associar els compradors russos i treure profit de la pròpia experiència i del seu coneixement de les necessitats del mercat rus per representar els interessos dels professionals de la moda en el mercat estranger. La Unió de Compradors de Rússia dóna suport a les boutiques i als showrooms multimarca, amb la convicció que contribueixen al desenvolupament del mercat únic de la moda i el disseny a Rússia. 

 

 

 

 

Esther Soldevila

 

Barcelona 1948. Fundadora i  Directora de ICM Institut Català de la Moda.

S’inicia professionalment a la Moda a finals dels anys 60,  abandonant els seus estudis universitaris, per dedicar-se a lo que ja serà per sempre la seva passió, desprès que va descubrir als creadors nacionals que estaven marcant l’ avantguarda de la época com Carmen Mir.

Començarà a col.laborar en la promoció de desfilades de Prêt-a-Porter de dissenyadors emblemàtics com Pertegaz.

Membre de la “Gauche Divine” barcelonesa, perfecciona estudis a l'estranger, per ja als 70'crear la seva pròpia marca, especialitzant-se a importar a la Ciutat Condal totes aquelles tendències foranies, omplint de nous aires de modernitat, la a llavors encara “gris” Barcelona.

Als anys 80´col.laborarà en la modernització e internacionalització de cadenes com El Corte Inglés, asssesorant-los i organitzant les compres per els salons internacionals de Túnez i el Marroc.

Tota la seva experiència amb les marques, la moda i la passarel·la farà que l'any 1985 obri la seva pròpia escola de Moda, dedicada des de l’inici a formar professionals independents i emprenedors.

Vinculada des de sempre a les pasarel·les que s’han realitzat a la ciutat, com els salons Prêt-a Porter dels anys 60, la passarel·la Gaudí, i des de els seus inicis la pasarel·la de Moda Independent 080, Esther Soldevila coneix de primera mà tota l'evolució de la Moda a la nostra ciutat.

Esther Soldevila també ha participat en totes les activitats promocionades pel FAD, des de el Merkafad, fins a l’ actualitat com a directora de l’ Institut Català de la Moda, contribuint mitjançant la seva pasarel·la en la descoberta de nous talents, molts d'ells sorgits des de ICM.

Per l´escola ICM han passat multitud dels ara dissenyadors i directors creatius de les principals marques i empreses de Moda del país.

A partir dels anys 90 l´escola comença a rebre alumnes d’ altres països, sent en aquest moment aliat comercial de diverses universitats de Disseny i Moda a Mèxic.

Des de 2013 l'escola ICM està immersa en el seu procés d'internacionalització, buscant aliances amb altres centres de formació, especialment al mercat iberoamericà.

 

 

 

 

Jaume Vidiella

 

Vaig néixer a Reus, però ja des de molt petit volia viure a Barcelona on vaig acabar estudiant i llicenciant-me en disseny de moda. Sempre havia volgut treballar en aquest àmbit, així que vaig començar amb el disseny, que m'interessa encara molt,  i després vaig especialitzar-me en tendències d'estil i em va interessar ja molts a fons i professionalment tot el relacionat amb la creació d'imatge. Vaig tenir molta sort i de seguida vaig començar a treballar  amb estudis de prestigi com el de Glòria Jover i allí amb firmes tan reconegudes com Armand Basi, col·laboracions  que han durat molts anys.

La meva principal preocupació ha estat  evitar la monotonia, m´han agradat sempre , malgrat l’estrès, els projectes curts per fer en una mateixa setmana coses diferents i conèixer gent diversa a més de poder viatjar sovint. Avui en dia combino diversos interessos i feines al mateix temps col·laborant amb firmes de moda grans i consolidades però també amb creadors més joves, amb empreses del sector de la perfumeria (m'encanten els perfums!) i el treball amb diversos fotògrafs i publicacions especialitzades  a més de les meves classes als centres d'estudis de moda més prestigiosos de la ciutat.

Fotografia de DIZY DIAZ

 

 

 

 

Ian Cole 

 

Amb més de sis anys com a exitós editor independent, Ian Cole és un fotògraf, editor de revistes i dissenyador gràfic. Va fundar Project Ten i ha  publicat més de 100 revistes i fanzins independents en paper i 120 edicions digitals per a una audiència global, entre les quals s’inclou Client, revista britànica puntal de roba d’home, de la qual és cap de Redacció. En total, Cole té i gestiona deu revistes de moda i d’art: Client, Client Style USA, Carbon Copy, Beauty Rebel, Supplementaire i Yearbook Fanzine, per esmentar-ne algunes. El març del 2016 llançarà una revista de viatges de luxe titulada Client Voyage, que s’ha elaborat al llarg de dos anys de feina. 

 

El 2011 va fundar un lloc web de comerç electrònic anomenat The Zine Stand, que ven revistes independents, fanzins, llibres i gravats d’edició limitada, i gestiona vuit comptes a les xarxes socials, en quatre plataformes diferents, que inclouen Facebook, Instagram, Twitter i Tumblr. A més, gestiona més de dotze llocs web, tots amb un abast global molt ampli. El seus treballs han aparegut a entrevistes i articles a Dazed Digital, The Fashion Law  i Models.com. La llista de clients de Cole inclou Topman, British Airways, Samsung, Farah Vintage, així com les agències de models més importants del món.