MIRIAM PONSA

Dia
dimarts, 5 febrer, 2019 - 17:30
Hora
17:30
Lloc

Recinte Modernista de Sant Pau
C. Sant Antoni Maria Claret, 167
08025 Barcelona

BIOGRAFIA

Miriam Ponsa és diplomada en disseny de moda per la Universitat de Southampton (Regne Unit) i s’ha especialitzat en disseny i en tècniques de punt a Igualada. Miriam Ponsa dissenya totes les col·leccions al seu taller de Manresa i les produeix en tallers catalans. Valors com l’esforç, el treball en equip, l’autenticitat i la recuperació de tècniques artesanals formen part del seu manifest. Les seves col·leccions estan rebent nombrosos reconeixements. El darrer d’una llarga llista és el premi a “Dones Mula” com a millor col·lecció de la Passarel·la 080 Primavera/Estiu 2015, atorgat per la Generalitat de Catalunya.

 
COL·LECCIÓ - LA RUTA DE LA SEDA
 

Col•lecció inspirada en la ruta de la seda, un camí originàriament de caravanes de camells que partien des de la Xina per vendre seda a Europa. El sistema de vida nòmada, les iurtes i iaks són fonts d’inspiració de la col•lecció. L’experiència nòmada de resseguir la ruta de la seda fins el Kirguistan va obrir-me les portes a descobrir infinitat d’influències i noves referents. A Kirguistan les dones són l’eix vertebrador de la família i percebudes com a principi fundacional de la nació. Kurmanjan Datka, governant kirguisa al Segle XIX, és la màxima expressió de la fortalesa i determinació de les dones kirguís. El seu llegat serveix d’inspiració per a la col•lecció. El patronatge parteix de les peces antigues de famílies nòmades i es combina amb peces contemporànies per plasmar aquesta dualitat. Les formes oversize donen pas a peces còmodes, que no cenyeixen i permeten la llibertat de moviment. Aquestes peces han de servir per treballar, i sobretot, per protegir de les inclemències del temps. El volum s’utilitza en peces simbòliques i evoca la part més animal de la col•lecció. Els barrets i teixits sobre el cap reflecteixen la identitat cultural i religiosa i el seu ús està influenciat per l’època en què les dones eren sanadores. Els metres de tela que portaven al cap servien per embenar ossos trencats o embolcallar nadons acabats de néixer. Els teixits es treballen amb repunts i buata buscant la similitud amb els antics abrics acolxats masculins. La reinterpretació de l’efecte ikat, tan usat a Àsia central, s’aconsegueix amb repunts de color sobre el teixit i cintes pintades prèviament. L’ús de la cinteria i cordó és una constant en aquesta col•lecció per poder treballar l’artesania, tant en teler manual com amb la tècnica de punt de mitja. L’experimentació en teixits es treballa amb làtex aplicat sobre diversos materials i la fusió amb color lluent. Els prisats es treballen combinats amb el làtex o la serigrafia. Predominen els teixits naturals, de llana, moher, alpaca, cotó i seda. La importància del color es reflecteix en l’estampat. La lectura es fa des del punt de vista més auster i simbòlic i es treballa amb colors bàsics i lluents com a símbol de la riquesa de teixits. S’estampa amb la tècnica de la serigrafia i representant una gelosia de clars/obscurs. La carta de color s’acosta al nomadisme i alhora és rigorosa amb les tonalitats. Predominen el negre, gris, verd i caqui. Les sabates són d’inspiració russa, antigament s’utilitzaven per l’exterior amb mitjons molt gruixuts.

Dissenyadora: Miriam Ponsa
Marca comercial: Miriam Ponsa
T. +34 93 872  17 58
Web: www.miriamponsa.com
Mail: [email protected]