EL 080 BARCELONA FASHION SHOWROOM GENERA DOS MILIONS D'EUROS DE VOLUM DE NEGOCI PER EDICIÓ

080 Activitats
30 gen. 2018 - 00:00

Aquest migdia s’ha inaugurat la 5ª edició del 080 Barcelona Fashion Showroom, la fira comercial de la passarel·la 080 impulsada per la Generalitat de Catalunya i el clúster Català de la Moda MODACC. En el marc de la inauguració s’ha anunciat que aquesta iniciativa genera uns 2 milions d’euros de volum de negoci per edició, entre vendes directes, comandes i acords de distribució, pel conjunt de firmes catalanes de moda que hi participen.
 
L’acte ha estat presidit pel secretari d’Empresa i Competitivitat, Joan Aregio, i pel president del Clúster Català del Tèxtil MODACC i conseller delegat de Guasch Hermanos, Lluis Costa. Aregio ha apuntat que “l’economia moderna se sustenta sobre las claus de la innovació i la internacionalització. El sector de la moda ja porta la innovació al seu ADN i la capacitat per internacionalitzar-se de les empreses del sector està quedant més que demostrada”. A més, ha afegit que “las xifres d’exportació són conegudes i baten rècords any rera any”. Per la seva part, el president de MODACC Lluís Costa ha destacat que “la clau de l’èxit del showroom és la col·laboració público-privada”. Així mateix, ha declarat que “si les previsions es compleixen, podrem afirmar que el 080 Barcelona Fashion Showroom des de la seva posada en marxa, haurà generat un volum de negoci de 10 milions d'euros”.
 
A nivell de les marques participants, que en aquesta 5ª edició són una vintena, aquestes valoren positivament la seva participació al 080 Barcelona Fashion Showroom, ja que els permet entrar en contacte amb operadors internacionals de gran capacitat de decisió de compra. En aquest temps, han visitat la firma comercial compradors de països com Alemanya, Àustria, Canadà, Xile, Perú, Colòmbia, Corea del Sur, Japó, França, Grècia, Irlanda, Israel, Itàlia, Mèxic, Regne Unit, Estats Units, Xina, Rússia, Qatar, Dubai o Polònia; i han participat com expositors al showroom prop d’un centenar d’empreses catalanes. En total, s’han generat més de 1.000 interaccions comercials.
 
Amb l’experiència acumulada, aquest hivern el 080 Barcelona Fashion Showroom ha optat per especialitzar-se en moda de dona de segment alt amb col·leccions per a la propera temporada tardor-hivern 2018-19. Avui i demà els visitants del showroom podran descobrir les col·leccions de firmes de moda femenina catalanes amb gran capacitat d’internacionalització, algunes de les quals també desfilaran en el marc de la passarel·la com Escorpion, Naulover, Lola Casademunt, Sweet Matitos, amt., o Ester Ferrando. Completen la vintena de marques participants Sita Murt, TCN, Diktons, Designers Society, Teoh&Lea, Divas, Anna Mora/Brunella, Magan, Victoria Barrueco, Marta Huerta, Guitare, Ölend, Stone o Dumanto.
 
El sector tèxtil-moda a Catalunya va experimentar un creixement del 6% en les seves exportacions de gener a novembre de 2017 amb relació al mateix període de l’any anterior. En total, van suposar un total de 4.533,1 milions d’euros; una xifra que constata el bon moment del comerç exterior català, també en aquest sector, i de la importància d’impulsar esdeveniments com el 080 Barcelona Fashion Showroom.