EL 080 BARCELONA FASHION VA MÉS ENLLÀ DE LA PASSAREL•LA AMB LA CREACIÓ DE LA “COMUNITAT 080”


080 Activitats
11 gen. 2018 - 00:00

 

“Un programa anual d’activitats en petit format a tot el territori amb la moda com a denominador comú” És la “Comunitat 080”, el nou projecte impulsat des de 080 Barcelona Fashion que ha anunciat avui Miquel Rodríguez, director de 080, en el marc de la trobada amb mitjans de comunicació per presentar les novetats de la propera 21ª edició de la passarel·la que se celebrarà del 29 de gener al 2 de febrer al Recinte Modernista de Sant Pau.

 

 

Amb la “Comunitat 080”, el certamen amplia el seu concepte més enllà de les dues cites anuals de la passarel·la amb l’objectiu de difondre la moda a tota Catalunya, donar visibilitat a artistes de diferents disciplines i connectar la moda amb altres manifestacions artístiques a través d’accions com presentacions de col·leccions en petit format o la creació d’una comunitat de seguidors, fans i col·laboradors.
 
A més, amb aquest mateix objectiu d’ampliar el 080 Barcelona Fashion, Miquel Rodríguez ha presentat una altra iniciativa: la col·laboració amb l’escola de negocis ESADE per potenciar sinèrgies entre la moda i els negocis a través d’un programa anual d’accions. Algunes d’elles, que ja s’estan preparant, són la creació d’un curs amb el treball final de grau que permeti el treball conjunt entre un alumne d’ADE i un alumne d’una escola de disseny i moda; i un cicle de xerrades sota el nom d’IT DAYS, que reuneixi empreses, dissenyadors i estudiants.
 
Quant a la 21ª edició del certamen 080 Barcelona Fashion, la passarel·la acollirà un total de 32 dissenyadors i marques de moda, entre què trobem, una vegada més, noms nous que desfilaran per primera vegada. Mans Concept Menswear, Ester Farrando Knitwear, Jinksieminks, Verbena Atelier i Agnès Sunyer s’estrenaran en aquesta edició en què tres marques de moda habituals del 080 com són Boboli, Custo Barcelona i Escorpion Studio BCN presentaran col·leccions ready to buy per a la primavera-estiu 2018.
 
La resta de firmes i dissenyadors, per la seva banda, mostraran les seves col·leccions per a la tardor-hivern 2018. Per ordre alfabètic són: amt.; Antonio Miro, Brain & Beast;  Elena Estaun; ES Collection; Jnorig; Krizia Robustella; Lebor Gabala; Little Creative Factory; LOA by Lidia Aguilera; Lola Casademunt; Mietis; Miquel Suay; Miriam Ponsa; Naulover; Oscarleon; Pablo Erroz; Pilar del Campo; Punto Blanco: Sweet Matitos; Torras; Txell Miras; Wom & Now; i ZE Garcia.
 
Precisament, ZE Garcia serà el dissenyador convidat en aquesta 21ª edició i l’encarregat d’obrir la passarel·la dilluns 29 de gener amb l’única desfilada de la jornada inaugural. Serà una desfilada particular, que comptarà amb les influencers i bloggers més destacades del panorama actual que exerciran de models d’excepció per acompanyar aquest jove creador basat a Barcelona.
 
A partir de dimarts 30 de gener se succeiran les desfilades de la resta de dissenyadors i firmes d’aquesta edició. Com és habitual, l’organització té com un dels seus objectius principals distingir el talent i, per això, es tornaran a entregar 2 guardons així com el premi MODACC per a empreses internacionals. En aquesta 21ª edició del 080 Barcelona Fashion optaran al Premi Nacional 080 al Disseny Emergent, dotat amb 15.000 euros amb el suport de Desigual, els dissenyador i marques: amt., Ester Ferrando Knitwear, Jnorig, Verbena Atelier, Pilar del Campo, Mietis –que va guanyar a la passada edició-, Mans Concept & Menswear i Angès Sunyer.
 
Pel que fa al Premi Nacional 080 a la Millor Col·lecció optaran en aquesta ocasió les firmes i creadors: Antonio Miro, Brain & Beast, Krizia Robustella, Lebor Gabala, Little Creative Factory, LOA by Lidia Aguilera, Miquel Suay, Miriam Ponsa, Oscarleon, Pablo Erroz, Txell Miras, Elena Estaun –guanyadora a la pasada edició d’estiu 2017-, Sweet Matitos i Jinksieminks.
 
Amb l’objectiu de premiar la internacionalització de les firmes participants al 080, en aquesta 21ª edició es tornarà a lliurar el Premi MODACC promogut en col·laboració amb el Clúster Català de la Moda (MODACC). Opten a aquest premi: Escorpion Studio BCN, Lola Casademunt, Punto Blanco, ES Collection, Boboli, Naulover, Torras i Wom&Now.
 
I és que la internacionalització de la moda catalana, i més particularment dels participants del 080 Barcelona Fashion, és un dels principals objectius de l’organització des dels seus inicis. En aquest sentit, aquesta 21ª edició acollirà un nou 080 Barcelona Fashion Showroom, l’espai professional d’exposició i venda de moda impulsat pel 080 i MODACC.
 
Aquesta 5ª edició reunirà el 30 i 31 de gener una vintena de marques catalanes de moda i una vintena de compradors internacionals arribats de països com Japó, Polònia, Xina, Regne Unit i Alemanya per generar acord comercials al sector de la moda femenina i accessoris, ja que en aquesta edició s’ha decidit apostar per una orientació més específica de l’oferta. Així, participaran al proper Barcelona Fashion Showroom: amt., Escorpion Studio Barcelona, Ester Ferrando Knitwear, Naulover, Sweet Matitos, Lola Casademunt, Sita Murt, Diktons, Teoh&Lea, Designers Society, TCN, Marta Huerta, Guitare, Divas, Anna Mora/Brunella, Magan Sportwear, Victoria Barrueco i Ölend.
 
En el marc de les activitats paral·leles del certamen, Miquel Rodríguez ha anunciat també la taula rodona “Innovació a la moda i el tèxtil: digitalitzant tendències”, on s’abordaran els avantatges  que suposa la digitalització de tendències al sector de la moda. Relacionada amb ella, s’impartirà un taller pràctic sobre el disseny digital de moda amb la col·laboració del dissenyador Zequi Roig i la presència de Magí Besolí, Business Manager Commercial & Industrial Printing d’Epson España i Portugal.
 
La 21ª edició del 080 Barcelona Fashion, a més, serà l’escenari de l ‘esdeveniment estrella de FUTURMOD: la Jornada CONNECTA’T, en la qual empreses del tèxtil-moda consolidades i emprenedors/es del sector es coneixeran. Una gran cita de matchmaking del sector de la moda orientada a la generació d’activitat econòmica entre els participants.

Tancant les activitats professionals trobem el Barcelona Fashion Summit, punt de trobada del sector que en la seva darrera edició celebrada al Teatre Nacional de Catalunya (TNC) va reunir 500 assistents. En aquesta 5ª edició el lema de la jornada és “Fashion 2030: a brave new world”, base de las ponències a càrrec d’experts vinguts d’empreses líders com són Inditex, Mango, Cortefiel, Delpozo o The Carlyle Group.
 
La 21ª edició del 080 no s’oblida tampoc del públic general. Una de las vocacions destacades de l’organització és apropar el món de la moda al gran públic. Per això, s’instal·larà, una vegada més, l’Open Area, a la qual es podrà accedir lliurement descarregant la invitació a través d’aquesta web. En aquesta zona s’habilitarà el village amb els estands dels patrocinadors, l’exposició amb les tesines de les escoles de moda, la mostra fotogràfica Neo2 Photo Shoot Exhibition, i la 080 Shop, entre altres propostes obertes a tots.
 
Quant als patrocinadors d’aquesta 21ª edició, hi ha novetats destacades. En total, la passarel•la comptarà amb 7 sponsors i 8 firmes col·laboradores. Són patrocinadors Redken (perruqueria oficial), NYX (maquillatge oficial),  Soho House -l’hotel a Barcelona del qual ha estat escenari de la trobada d’avui-, Kavehome (decoració oficial), La Roca Village, Mistinguett (cava oficial) i Autobeltran - Mercedes-Benz (partner automobilístic). De la seva banda, participen com a firmes col•laboradores Estrella Damm (cervesa oficial), EPSON (amb presència al village i com a organitzador de la taula rodona), Redbull, CND Beauty (manicura oficial), Veri (aigua oficial), i BCN Brand (uniformes oficials).
 
Des d’avui, els professionals dels mitjans de comunicació ja poden acreditar-se a través d’aquesta mateixa web per assistir a la 21ª edició de la passarel·la 080 Barcelona Fashion que arrancarà el 29 de gener. El compte enrere ja ha començat!