EL DEPARTAMENT D’EMPRESA I CONEIXEMENT PRESENTA EL PLA D’ACCELERACIÓ DE LA MODA

080 Activitats
5 febr. 2019 - 00:00

En el marc de la segona jornada del 080 Barcelona Fashion, la Consellera d’Empresa i Coneixement  Àngels Chacón ha anunciat la creació d’un Pla d’Acceleració de la Moda impulsat pel departament d’Empresa i Coneixement, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), que es treballarà conjuntament amb el sector i s’implementarà a partir de l’any 2020.

Actualment ja s'hi està treballant, tenint en compte les fortaleses del sector a Catalunya, com l’existència d’un ecosistema de moda amb bona part de la cadena de valor representada, la flexibilitat i permeabilitat al canvi de les empreses catalanes de moda i la ciutat de Barcelona com a pol d’atracció d’inversió estranger i establiment de start-ups tecnològiques.
 
Així mateix, entre els objectius del pla trobem la millora d’aspectes com el redimensionament de les empreses, el reforç dels vincles entre disseny-producció-distribució, una major projecció a nivell internacional, així com del grau de digitalització empresarial.
 
El Pla d’Acceleració de la Moda també es basa en les oportunitats presents per al sector com el bon posicionament de Barcelona com a centre creatiu i de disseny i el seu reconeixement com a marca a nivell internacional -aspectes a què contribueix, edició rera edició, el 080 Barcelona Fashion-; així com la diferenciació del producte i empresa a través del component disseny, l’existència a Catalunya de grans empreses tractores a nivell mundial, i la presència d’indústria.
 
Es tracta d’un pla transversal que es dirigeix a un ampli target empresarial: des del creador novell i emprenedor fins a la marca consolidada de moda. Així, les estratègies s’orientaran als següents públics: marques-canals (o fast retailers), marques-producte (fabricants, amb canal propi combinat amb multimarca), dissenyadors consolidats i dissenyadors emergents.

Els eixos estratègics del pla són la internacionalització, la comercialització, el fash-tech, i la sostenibilitat i integra accions i projectes que ja s’estan duent a terme, racionalitza altres iniciatives, i n’inclourà de noves. El pla d’acceleració es durà a terme conjuntament amb el sector, en el marc de la col·laboració público-privada.

Amb aquesta iniciativa, la voluntat del Departament és dissenyar un full de ruta de la moda per als propers tres anys (2020-2023) amb l’objectiu d’enfortir el sector, en la perspectiva de la indústria però també de la creativitat.

En relació al certamen 080 Barcelona Fashion, la consellera Àngels Chacón ha visitat aquest matí el 080 Fashion Showroom, l’espai comercial i de negoci del certamen, que està previst que visitin un centenar de compradors, 30% dels quals són internacionals. En aquesta edició, l’organització ha dedicat esforços a atraure compradors de plataformes online, ja que són un canal en auge que actualment concentra el 6% de la venda de moda al mercat estatal, a diferència del 20% que representa a Alemanya o el 15% de França i Regne Unit.

La consellera Chacón i el president del Clúster MODACC, Pep Generó, han signat el conveni per reeditar una edició més la celebració del Showroom del 080,  i reforçar el treball col·laboratiu entre ambdues entitats. La fira comercial del 080 genera un volum de negoci d’uns 2 milions d’euros per edició. Des de posada en marxa d’aquesta iniciativa (a l’edició de gener 2016), s’han assolit els 12 milions d’euros, en total.

En aquesta edició del 080 Fashion Showrom s’han seleccionat  per participar-hi un total de vint marques catalanes del segment de moda de dona, d’entre les quals destaquen firmes consolidades com Sita Murt, Yerse, Lola Casademunt, Naulover, o Escorpion, que també presenten col·lecció en aquesta edició de la passarel·la. També participen al Showroom altres marques com Munich o Skun Funk, i firmes emergents com Designers Society, Teoh&Lea, amt., Nou Moscada, Núria Serra o Vaufoulot, entre d’altres.

El showroom celebra la seva setena edició consolidat com a pol d’intercanvi comercial en el marc de la setmana catalana de la moda, un “trade show” útil i efectiu per tancar acords comercials in situ, segons les marques expositores participants, perquè “facilita la internacionalització”.