Els 10 finalistes del 080 Investor Day aposten per la moda sostenible, els influencers i el paper del consumidor

080 Activitats
21 jun 2017 - 00:00

La 3º edició del 080 Investor Day –el Fòrum d’Inversió Internacional de la Indústria de la Moda organitzat pel 080 Barcelona Fashion i la plataforma d’inversió Seed&Click- ja té els 10 finalistes, 5 per a la categoria de startups tecnològiques aplicades a la moda i 5 per a la nova categoria de marques emergents.
 
Entre tots els projectes rebuts, el 60,5% provenien de l’estat espanyol, el 15,7 dels Estats Units i el 5,2% del Regne Unit, entre d’altres. Entre ells, s’han escollit dins la primera categoria de startups tecnològiques dins del sector de la moda:
 
- Binfluencer (Madrid), una plataforma que posa en contacte marques i influencers de forma organitzada, automàtica i permetent campanyes que no es poden equiparar amb cap altra plataforma europea.
 
- Buytrendy (Barcelona), l’armari dels influencers, qui poden posar a la venda les seves peces de roba mentre que el públic els pots comprar al temps de llegir els seus posts.
 
- Imersivo (Madrid), que presenta un un canal de venda see now-buy now que transforma digitalment el sector del retail.
 
- Yumehub (Barcelona), una plataforma de contingut generat per l’usuari, que esdevé prescriptor gràcies a les interaccions entre ells.
 
- Woody’s (Barcelona), una empresa de disseny, producció i distribució d’ulleres de colors i tocs de fusta.
 
Pel que fa a la segona categoria, la novetat d’aquesta 3ª edició, de marques emergents, s’han seleccionat:
 
- Colmillo de Morsa (Barcelona), una marca de moda que presente dissenys únics confeccionats amb teixits de qualitat i fabricats localment.
 
- Fishkii (Barcelona), una marca de productes de moda 100% impresos a Barcelona.
 
- Madmoiçon (Barcelona), una marca de moda sostenible per a noies urbanes.
 
- Make Love Love Make (Barcelona), una marca de bosses inspirades en relats de vida.
 
- Utopy (Barcelona), una marca de moda solidària i sostenible que a través dels seus dissenys ajuda a ONGs.
 
Tots ells presentaran els seus projectes al 080 Investor Day dimecres 28 de juny en el marc de la 20ª edició del 080 Barcelona Fashion i un jurat avaluarà cadascun d’ells per determinar el guanyador de cada categoria, que rebrà un premi valorat en 100.000 euros en serveis de les empreses col·laboradores d’aquesta iniciativa:  McCann Worldgroup, 4YFN, Baker McKenzie, Grupo Zeta, KPMG Impulsa i ESADE Creápolis.
 
El jurat l’integren David Drake, manager d’inversió a LDJ Capital Luxury & Fashion Investments i autor de “The Crowfunding Economy”;  Jan Brinckmann, professor, investigador, consultor i business angel; Enric Jové, CEO McCann Barcelona & CIO McCann Spain at McCann Worldgroup; Javier Blázquez, soci sènior a Baker McKenzie; Karina Riera, de la Fundació Mobile World Capital-4YFN; i Luis Lara, consultor sènior de KMPG Fashion.
 
Així mateix, el 080 Investor Day comptarà amb ponents de prestigi internacional, com Mathew Drinkwater, cap de l’Agència d’Innovació en Moda del London College of Fashion (LCF), o Corey Moran, account executive Fashion a Google. El primer serà l’encarregat de la conferència inaugural sobre l’impacte de la innovació tecnològica en el sector de la moda. Després de la seva intervenció serà el torn del 080 Investor Day Startups, amb la presentació dels 5 finalistes d’aquesta categoria en format d’”elevator pitch”. Seguidament, Corey Moran oferirà una conferència sobre què prediuen les dades en el sector del luxe i el seu futur. Després d’ell, se celebrarà el 080 Investor Day Raising Brands amb les presentacions dels 5 finalistes en la categoria de marques emergents, davant del jurat i també del públic assistent. 
.

D’altra banda, quant a la segona activitat destacada de la vessant econòmica de la passarel·la catalana, el 080 Barcelona Fashion Showroom encara amb molt bones perspectives la seva quarta edició. Després dels bons resultats de les anteriors tres edicions, a hores d’ara ja hi ha més de 80 compradors confirmats com a visitants, cinquanta de l’Estat espanyol i una trentena provinents de països tan diversos com els EUA, Regne Unit, Dinamarca, Alemanya, Itàlia, Irlanda, Colòmbia, Japó i Singapur, a més de representants d’una plataforma de compra internacional asiàtica.
 
En aquesta edició, l’organització del 080 i el Clúster MODACC aposten fort per aquest espai professional de venda i exposició que, com a novetat, esdevé un “trade show” (fira), i que se celebrarà els dies 28 i 29 de juny al Recinte Modernista en el marc de la passarel·la. En aquesta edició, participaran un total de 27 marques de moda catalanes, que exposaran les seves col·leccions durant els dos dies de celebració del Showroom, en un espai obert a tots els compradors estatals i internacionals. De moment, estan programades 400 interaccions comercials entre compradors i marques.