LA FASHION START-UP YUMEHUB I LA MARCA DE MODA EMERGENT UTTOPY, GUANYADORS DEL 080 INVESTOR DAY

080 Activitats
28 jun 2017 - 00:00

La fashion start-up Yumehub i la marca de moda emergent Uttopy han estat els dos guanyadors de la 3ª edició del 080 Investor Day, que s’ha celebrat aquesta tarda en el marc de la passarel·la 080 Barcelona Fashion, amb la novetat d’estrenar la nova categoria 080ID Raising Brand per impulsar també marques emergents del sector.

Yumehub ha estat el projecte premiat en la categoria 080 Investor Day Startups. Es tracta d’una plataforma creada per Mercè Saperas i Patrícia Jordà que es basa en el contingut generat per l’usuari, qui dóna el feedback sobre moda per ajudar a la resta d’usuaris a escollir què utilitzar o què comprar. Un innovador projecte de moda social on els yumers poden compartir la seva roba i demanar opinió a la resta de la comunitat en temps real i en un abast internacional.
 
Per la seva banda, Uttopy ha estat el guanyador de la nova categoria 080 Investor Day Raising Brands. Un altre projecte liderat per dones, en aquest cas les barcelonines Inés Echevarría i Cristina Fernández, que aposta per la moda solidària i sostenible ja que a través dels seus dissenys ajuda a les ONGs en la seva tasca de conscienciar i de recaptar fons.



Un jurat d’experts format per representants dels diferents partners del 080ID ha escollit aquests dos projectes entre els 10 finalistes. Tant Yumehub com Uttopy han obtingut un premi valorat en 100.000 euros en serveis de les empreses col·laboradores d’aquesta iniciativa: McCann, Worldgroup, 4YFN, Baker McKenzie, Grupo Zeta, KPMG Impulsa i ESADE Creápolis.
 
A més de les presentacions en format d’elevator pitch dels 10 finalistes, l’acte també ha acollit un programa d’activitats al voltant de l’emprenedoria, la innovació i el finançament privat en el sector de la moda. Entre elles, ha destacat la ponència de Matthew Drinkwater, cap de l’Agència d’Innovació en Moda del London College of Fashion (LCF), sobre l’impacte de les noves tecnologies en la moda; i la intervenció de Corey Moran, de Google, que ha aplicat el que diuen les dades per predir el futur del sector.
 
A la cloenda del 080 Investor Day, la directora de Comerç, Muntsa Vilalta, ha destacat que “actualment l’emprenedoria és necessària en la indústria” i ha volgut recordar la importància que “el capital arribi a projectes en fase inicial per poder ajudar a impulsar iniciatives tan poderoses com les que s’han presentat avui en aquest fòrum”.

D’altra banda, avui també ha tingut lloc la inauguració de la 4ª edició del 080 Barcelona Fashion Showroom de la mà del conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget. En el marc de la inauguració, el conseller i el president de MODACC, Francesc Maristany, han formalitzat la signatura del conveni de col·laboració que impulsa aquesta quarta edició del showroom. Baiget ha explicat que “el 080 està creixent i no només en creativitat sino també en un altre pilar: el de la moda vinculada a la indústria. I amb la signatura d’aquest conveni li volem donar continuïtat”. A més, ha afegit que “el 080, a banda de ser un gran aparador de disseny i creativitat, volem que també sigui un aparador comercial”.

 
I en aquesta voluntat s’inscriu el 080 Barcelona Fashion Showroom, que també es renova en aquesta 4ª edició que té lloc avui i demà al Pavelló de la Puríssima del Recinte Modernista de Sant Pau. Ha canviat el format i ha passat de showroom a trade fair (fira), amb l’objectiu d’esdevenir un referent internacional com la Fira Scoop de Londres o la Designs&Arts de Nova York. Perquè, tal com ha apuntat el conseller Baiget, “el millor són les expectatives de futur del sector: créixer i internacionalitzar-se, uns reptes que són assumibles”.