LES ESCOLES DE MODA CATALANES TANQUEN LA 22ª EDICIÓ DEL 080 BARCELONA FASHION

080 Activitats
29 jun 2018 - 00:00

A la darrera jornada de la 22ª edició del 080 Barcelona Fashion l’organització ha donat tot el protagonisme als joves talents de la moda. La passarel·la 080 ha acollit les desfilades dels alumnes de darrers curs de les escoles de moda IED Escola Superior de Disseny i l’Escola de Disseny de Moda de LCI Barcelona.
 
Aquesta és una de les novetats destacades de l’edició que reforça el compromís del 080 Barcelona Fashion amb els talents emergents, protagonistes també de l’exposició habilitada a l’Open Area de les millors tesines de moda de vàries escoles de disseny i moda catalanes. Aquest juny les escoles participants han estat: Escola Superior de Disseny ESDi (Kevin Dumont); Escola de la Dona (JÚLIA PALLAROLS); Escola Superior de Disseny de Moda de LCI Barcelona (Carlos Calvo); Idep Barcelona-Escola Superior d’Imatge i Disseny (ANA CARRIÓN); ICM Institut Català de la Moda; IED Barcelona Escola Superior de Disseny (Brenda Melina Gonzalez Zuniga i Najjat Guerra Campuzano); LLOTJA Escola Superior de Disseny i Art; BAU Centre Universitari de Disseny de Barcelona (ISMAEL P. RÍOS i CRISTINA MORO), i ILLA Escola d’Art i Disseny (Michelle Acosta  i Marta Miñan).
 
A més, el talent més jove també ha participat a una nova edició del concurs de fotografia Neo2 PhotoShoot Contest, on alumnes d’estilisme de les escoles de disseny de moda i d’escoles de fotografia han competit per realitzar el millor reportatge. Han participat en el concurs els alumnes de: IDEP Fotodesign, Felicidad Duce, l’Escola de Moda de LCI Barcelona, Escola Superior de Disseny ESDi, ICM Institut Català de la Moda, LLOTJA Escola Superior de Disseny i Art, IED Barcelona Escola Superior de Disseny, ILLA Escola d’Art i Disseny, Bau Centre Universitari de Disseny de Barcelona, ELISAVA Escola Superior de Disseny i Enginyeria de Barcelona, Grisart Escola Internacional de Fotografia, Institut d’Estudis Fotogràfics de Catalunya (IEFC), SANT IGNASI, Jesuïtes Sarrià Estudis Professionals, Escola d’Art i Superior de Disseny Serra i Abella.
 
A més enguany i com a novetat les escoles de moda i disseny també han tingut espai propi al Market Place. BAU, Escola de la Dona, IDEP Barcelona, Illa Escola d’Art i Disseny i LCI Barcelona, han instal.lat pop-ups d’exposició i venda amb peces dels alumnes.
 
La darrera jornada del 080 Barcelona Fashion també s’ha centrat en la indústria de la moda. El certamen ha acollit avui la 6ª edició del Texmeeting by TEXFOR, el punt de trobada anual del sector tèxtil, organitzat per la Confederació de la Indústria Tèxtil (Texfor), sota el títol “Tendències: avançar en temps de disrupció”. En l’acte inaugural, la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha destacat el paper de Texfor “com a agent dinamitzador del sector tèxtil català” i la importància d’esdeveniment com el d’avui ja que considera que “cal conscienciar dels canvis que arriben, tractar-los a fons i trobar solucions col·lectives”. Durant l’acte s’han analitzat les darreres tendències sociopolítiques i tecnològiques així com nous models de negoci en una edició on han participat més de 150 professionals entre empresaris, dissenyadors, periodistes i estudiants.
 
La jornada d’avui ha posat punt final a la 22ª edició, que ha rebut 30.925 assistents, entre assistents a desfilades, mitjans de comunicació, bloggers, compradors i públic en general, prop d’un 1% més respecte a l’any anterior. Han seguit la passarel·la in situ un total de 1.215 professionals de la comunicació d’uns 750 mitjans diferents, cosa que suposa un increment del 22% respecte a l’edició del juny passat.
 
En relació a les xarxes socials del certamen, destaca Instagram, que ha experimentat el major creixement amb un total de gairebé 50.000 seguidors, un 2,3% més que al tancament de la passada edició d’hivern. A Facebook, el nombre de seguidors s’ha situat en 87.131 seguidors i a Twitter, hi ha 25.892, xifres molt similars al tancament de la passada edició. Pel que fa al web, durant aquesta setmana la plataforma ha rebut 315.000 visites de més de 15.158 usuaris únics, la majoria dels quals són d’origen nacional i estatal, seguit per usuaris d’Estats Units, França, Regne Unit, Alemanya, Itàlia, Portugal, Perú, Holanda i Polònia. El mòbil és el dispositiu més utilitzat, concentrant el 64,7% de les visites i destaca que el 69,6% de les visites han estat de nous usuaris, reflectint el creixent interès que desperta la passarel·la 080 Barcelona Fashion.
 
Com a balanç de la vessant comercial, la 6ª edició del 080 Fashion Showroom, que presentava algunes novetats, ha superat les expectatives dels organitzadors. S’han superat els 300 contactes comercials entre les marques participants i els compradors, un 7% més de la previsió inicial. El 80% de les marques han fet almenys tres contactes amb alta possibilitat de tancar acords comercials i n’hi ha que ja han tancat acords en ferm amb distribuïdors del mercat alemany. A l’espera del balanç definitiu, es calcula que aquesta edició de la fira comercial haurà superat els 2 milions d’euros de volum de negoci, segons informa el Clúster Català de la Moda (MODACC), coorganitzador d’aquesta iniciativa. Els compradors visitants han valorat molt positivament l’experiència i han reconegut haver quedat “impactats” tant pel showroom com per tot el certamen 080.
 
Tot això no hauria estat possible sense el suport dels patrocinadors. En aquesta 22ª edició el 080 Barcelona Fashion ha comptat amb 6 sponsors i 12 firmes col·laboradores. Són patrocinadors Redken (perruqueria oficial), NYX Professional Makeup (maquillatge oficial), Mistinguett (cava oficial), Hyundai (partner automobilístic), Movistar (connectivitat oficial) i La Roca Village. Per la seva banda, hi participen com a firmes col·laboradores Seagram’s, Sunbites, Red Bull, Fujifilm, Barcelona Beer Company, Skybar / Nubar (Grupo Costa Este), Siovann, CND Beauty (manicura oficial), Rowenta (planxat i haircare) BCN Brand (uniformes oficials), i Raffel Pages (partner perruqueria) i RS-Barcelona. Gràcies a ells, als dissenyadors i marques participants, les firmes del 080 Fashion Market, col·laboradors, compradors, assistents, mitjans de comunicació i a tot l’equip de l’organització per una altra edició d’èxit on, com sempre, la gran triomfadora és la moda catalana.