LES NOVETATS DE LA 23ª EDICIÓ DE LA 080 BARCELONA FASHION

080 Activitats
17 gen. 2019 - 00:00

Més oberta, creativa i internacional. Així es presenta la 23ª edició de la passarel·la 080 Barcelona Fashion segons han explicat avui la directora general de Comerç i directora del Consorci  de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM) Muntsa Vilalta i la cap de l’Àrea de Moda i responsable del 080, Marta Coca, en la trobada amb mitjans per detallar totes les novetats de la passarel·la, que se celebrarà del 4 al 7 de febrer al Recinte Modernista de Sant Pau.
 
En l’acte, Muntsa Vilalta ha assenyalat que “des de la Generalitat l’objectiu és potenciar la competitivitat de l’empresa catalana del sector moda i per extensió tot el sector que se’n deriva i per fer-ho l’estratègia que duem a terme se centra en tres eixos que han de ser el full de ruta d’aquest projecte: internacionalització, comercialització, i fashtech”.
 
La directora general de Comerç també ha posat l’èmfasi en la creativitat i ha explicat que el claim del 080 és “Undress your mind”, una crida a “ser lliures, oberts, buscar aquest espai de deconstrucció i noves maneres d’entendre el món”. En aquesta 23ª edició, el claim anirà acompanyat de la figura del pingüí “que sempre vesteix d’esmòquing, no pot triar, i a qui el 080 el convida a escollir la seva pròpia personalitat i a buscar el seu propi espai”, segons Vilalta.
 
De la seva banda, la responsable de l’Àrea de Moda del CCAM i project manager del 080, Marta Coca, ha revelat que “en aquesta edició ens hem volgut centrar en els continguts de moda, augmentar el nivell creatiu, i també hem obert la passarel·la a dissenyadors internacionals”. Coca també ha volgut agrair “la implicació de dissenyadors i marques, en tots els aspectes”, i ha assegurat que “el que es veurà en aquesta edició, l’hem fet entre tots”.
 
Aquesta aposta decidida per accentuar el perfil internacional del certamen és una de les novetats principals de la 23ª edició. Als 24 dissenyadors i marques de moda anunciats, ara se sumen al calendari de desfilades noms internacionals que aportaran una major diversitat a la passarel·la catalana. El prestigiós dissenyador turc-libanès Umit Benan presentarà la seva nova col·lecció per a l’home; el creador d’origen colombià Carlos Polite mostrarà la seva aplaudida línia per a la dona; la firma sud-africana CHULAAP demostrarà l’efervescència de la moda africana amb la seva aposta de dissenys gràfics orientats a la impressió; i el creador peruà d’origen asiàtic Esaú Yori revelarà el seu projecte personal de moda, després d’haver triomfat com a director creatiu per a marques líders del sector i com a estilista per a prestigioses revistes.
 
Tots ells acompanyaran els següents 24 dissenyadors i firmes (per ordre alfabètic): 113 MAISON (home/dona); AGNÉS SUNYER (dona); Antonio Miro (home/dona), Aubergin (home/dona), BRAIN&BEAST (home /dona); Custo Barcelona (home/dona); Escorpion Studio Barcelona (dona); JNORIG (home); Killing Weekend (home /dona); LEBOR GABALA (dona); Little Creative Factory (dona); Maite by Lola Casademunt (dona); Mans Concept Menswear (home); Menchén Tomàs (dona); Miriam Ponsa (dona); NAULOVER (dona); Oscarleon (dona); Pablo Erroz (home/dona) Ruben Galarreta (home/dona) Sita Murt (dona)  TEOH & LEA (dona), Txell Miras (dona), i Z1 (home /dona); i Ze García (dona).
 
Una altra novetat important és el nou espai expositiu i experiencial Pop Ups Gallery, que donarà cabuda a una vintena de botigues efímeres de marques independents de moda i complements. A més, també acollirà sessions de dj i projeccions audiovisuals, oferint una experiència que va més enllà de la roba al públic general, que podrà accedir-hi després de sol·licitar la seva invitació gratuïta a través d’aquesta web. En aquesta primera edició, Pop Ups Gallery acollirà les firmes Musa Bajo el Árbol (bosses de pell), Maison Kinki (roba), Choice (Loli Zazou) (roba), Ana Cortina (bosses de pell), Gemma Lopez Barcelona (joieria), Kris Mikïta (bosses de pell),  VSB Jewels (joieria), Elena Estaun (joieria), Taschen (editorial), Etat Libre d’Orange (perfumeria i cosmètica), House of Plenty (moda i perfumeria i cosmètica), Eñaut (moda), Pardo Hats (barrets), Herdes Magazine (editorial), Lool (ulleres), Javier Morato (sabates), i les firmes Brain&Beast, Jnorig, i Oscarleon, que també desfilen a la passarel·la.
 
Quant a la vessant de negoci, el certamen reedita el 080 Barcelona Fashion Showroom, l’espai professional d’exposició i comercialització que impulsen el 080 i el Clúster Català de la Moda (MODACC). En la seva 7ª edició, prop d’una trentena de compradors internacionals, procedents de països com Colòmbia, Xina, Estats Units, Austràlia i Dinamarca, visitaran el showroom que, una vegada més, adoptarà format de trade-show amb les firmes exposant les seves col·leccions en un espai obert a tots els compradors estatals i internacionals on es podran tancar acords comercials in situ. Després de l’èxit de la passada edició, el showroom repeteix una orientació més específica de l’oferta que es concentrarà en moda femenina i accessoris. Entre la vintena de marques que participaran en aquesta 7ª edició del 080 Barcelona Fashion Showroom destaquen Sita Murt, Yerse, Lola Casademunt, Naulover i Escorpion Studio Barcelona. També seran presents altres firmes com Munich i SkunkFunk, i marques emergents com l’exitosa Designers Society, Theo & Lea -que també s’incorpora a la passarel·la-, amt., Nou Moscada, Nuria Serra i Bolsillo, entre d’altres.
 
El públic professional, que ja es pot acreditar a través d’aquesta web, tindrà una cita destacada amb el fòrum empresarial Barcelona Fashion Summit, que després de sis edicions ha esdevingut el punt de trobada anual per als que es dediquen al negoci de la moda. Organitzat pel portal especialitzat Moda.es amb la col·laboració de 080 Barcelona Fashion, tindrà lloc al Teatre Nacional de Catalunya el 5 de febrer sota el tema “Any 0: claus per reinventar el negoci de la moda”.
 
L’organització no s’oblida tampoc del talent més jove i les escoles de moda tornaran a estar presents amb una selecció de les millors tesines dels alumnes de darrer curs de diferents escoles de Barcelona com Felicidad Duce-Escola Superior de Disseny de Moda de LCI Barcelona, Escola de la Dona i Idep Barcelona-Escola Superior d’Imatge i Disseny, entre d’altres. D’altra banda, els joves també seran protagonistes de l’exposició NEO2 Photo Shoot Exhibition, una mostra on s’exposaran els resultats del NEO2 Photo Shoot Contest celebrat a la passada edició d’estiu 2018 i on van participar alumnes d’estilisme i fotografia de moda a partir d’una selecció de dissenys del 080 Barcelona Fashion.
 
La passarel·la també tindrà una vessant solidària que es concreta amb la desfilada protagonitzada per la Fundació Ared i la seva empresa d’inserció laboral Salta, dedicades a la integració social i laboral de persones en risc d’exclusió. Amb aquesta desfilada solidària, la Fundación Ared presentarà sobre la passarel·la la seva col·lecció de moda laboral i uniformes confeccionats per un equip integrat, principalment, per dones en risc d’exclusió provinents de centres penitenciaris i de serveis socials. L’acte tindrà lloc el 8 de febrer, en el marc del programa OFF del 080 Barcelona Fashion, i comptarà amb la presència de Judit Mascó, presidenta de la Fundació Ared.
 
Quant al reconeixement del talent, l’organització tornarà a lliurar dos guardons: el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya SEAT 080 al Disseny Emergent i el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya a la Millor Col·lecció 080. També es lliurarà el Premi 080 MODACC de Marques Internacionals en el marc de la 23ª edició de la passarel·la. Amb una dotació de 15.000 euros, opten al Premi Nacional 080 al Disseny Emergent: 113 MAISON, Aubergin, Jnorig, Killing Weekend, Agnés Sunyer, Z1 i Mans Concept Menswear.
 
Per la seva banda, en la categoria de Millor Col·lecció opten al premi: Teo & Leah, Rubén Galarreta, Brain&Beast, Pablo Erroz, Txell Miras, Oscarleon, Miriam Ponsa, Menchén Tomàs, Antonio Miro, Little Creative Factory i Lebor Gabala.
 
Per reconèixer el valor de les marques catalanes exportadores de moda, es torna a incloure el Premi MODACC que, en aquesta edició d’hivern 2019, estarà a l’abast de les següents marques de moda: Little Creative Factory, Lebor Gabala, Sita Murt, Escorpion Studio Barcelona i Lola Casademunt.
 
Per últim, quant a patrocinadors i col·laboradors, la passarel·la 080 Barcelona Fashion comptarà amb destacats noms del món de la moda i la bellesa. Són patrocinadors de la 23ª edició Redken (perruqueria oficial), NYX Professional Make Up (maquillatge oficial), Mistinguett (cava oficial) i La Roca Village (centre de shopping oficial). Per la seva part, participen com a firmes col·laboradores  SEAT, Be Plus, Nestlé® Les Recettes d’Atelier®, Raffel Pagès, Rowenta (planxat i haircare), Thyua (manicuara oficial), Habitat i Vibia.