OSCARLEON, ANTONIO MIRO, DANIEL ROSA I ESCORPION GUARDONATS A LA 19ª EDICIÓ DEL 080 BARCELONA FASHION

080 Activitats
3 febr. 2017 - 00:00

La 19ª edició del 080 Barcelona Fashion ha baixat avui el teló del Teatre Nacional de Catalunya (TNC) amb una intensa jornada de cloenda que ha acollit, com a acte final, la cerimònia de lliurament de premis. El dissenyador Oscarleon, amb “I close my eyes, and I feel you...”, i la firma Antonio Miro, amb “Orígens”, han estat reconegudes ex aequo amb el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya a la Millor Col·lecció 080. De la seva banda, el debutant Daniel Rosa, amb la seva col·lecció “Isolation”, ha guanyat el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya al Disseny Emergent by Desigual. La consellera de Governació, Meritxell Borràs, acompanyada del director del 080 Barcelona Fashion, Miquel Rodríguez, han presidit l’acte de lliurament dels guardons, on també s’ha premiat Escorpion amb el Premi MODACC a les Marques Exportadores per la seva col·lecció “Heritage” per primavera-estiu 2017, dins la novetat d'aquesta erdició d
.
En el marc de l’acte, la consellera de Governació, Meritxell Borràs, ha volgut destacar la ubicació d’aquesta 19ª edició que ha definit com “un escenari perfecte per oferir la nostra moda al món”. Així mateix, Borràs ha remarcat “la importància de la moda catalana, que al llarg de la història ha donat molt bons resultat tant econòmics com creatius”.
.
En rebre el premi, Oscarleon ha agraït “aquest reconeixement a la meva feina de tot aquest temps” i ha volgut destacar que amb la seva moda sempre vol “representar una dona amb actitud”. D’altra banda, el dissenyador de la firma Antonio Miro, Albert Villagrasa, ha agraït el premi a l’organització i “la confiança de la firma” i, en referència a la col·lecció premiada ex aequo, inspirada en la cultura amish, el dissenyador ha explicat que volia “afegir un punt de sofisticació” al segell de la firma.
.

.
Per la seva banda, el debutant Daniel Rosa, guanyador del Premi Nacional al Disseny Emergent lliurat pel director de Comunicació i Màrqueting de Desigual, Borja Castresana, s’ha mostrat “molt content” i s’ha confessat “amb més ganes de tirar endavant amb la firma” al rebre aquest premi dotat amb 15.000 euros i que compta amb el patrocini de Desigual. A més, el jove creador podrà presentar la seva propera col·lecció en el marc de la pròxima edició d’estiu del 080 Barcelona Fashion i una mostra de la seva col·lecció guanyadora avui formarà part del fons del Museu Tèxtil i de la Indumentària de Catalunya.  
.
Escorpion, per la seva banda, s‘ha endut el Premi MODACC a la Millor Col·lecció de Marques Exportadores. Sybille Horaist i Juanma Granero han reconegut estar “molt contents” i han agraït la confiança en a firma. Aquesta distinció l’ha lliurada el president del clúster MODACC, Francesc Maristany.
.
Però l’acció d’avui al 080 Barcelona Fashion no s’ha limitat als premis. El matí, la firma de moda infantil Little Creative Factory ha obert la jornada de desfilades amb la seva col·lecció de debut a la passarel·la 080 Barcelona Fashion  sota el nom de “L’edat dels somnis” per a la tardor-hivern 2017-18. Inspirada a la pel·lícula “The Danish girl”, la roba es declina en una paleta de colors retro, que et transporten als anys 20 del segle passat, amb cru, ocre, gris clar, maquillatge i verd molsa, i s’executa amb teixit càlids i suaus, amb vellut, lli, llana, tricot i punt. Els generosos volums i siluetes oversize resulten en peces còmodes i versàtils, que composen un look contemporani amb què els nens i nenes puguin divertir-se i expressar la seva personalitat. En el marc de la desfilada, Little Creative Factory ha presentat la seva col·laboració amb la firma de calçat Vialis: una sabata especialment dissenyat per a la nena LCF.
.

.
Més tard, ha estat el torn d’un altre esperat debut sobre la passarel·la 080 Barcelona Fashion: el de la firma de moda íntima E.S. Collection, que ha presentat “Shade” per a la propera tardor-hivern 2017-18. Es tracta d’una línia per a home i dona que es tenyeix de colors foscos, amb pinzellades de tons metàl·lics, i en la qual destaca la influència esportiva que resulta, també, en peces d’exterior. A més, E.S. Collection treballa amb una gran varietat de teixits, com el modal i la viscosa combinats amb altres orgànics per a unes peces suaus i adaptables, que exerceixen de segona pell.
.
Per la seva banda, Punto Blanco ha estat el següent a la passarel·la amb “Harmony”, una col·lecció per a home i dona inspirada en dos estils de vida: el japonès i el nòrdic. La confluència d’ambdós resulta en un look depurat i net, sense elements superflus. Una línia minimalista en què brilla la màxima del menys és més.
.

.
Finalment, Aldomartins ha tancat les desfilades d’aquesta 19ª edició amb la seva col·lecció “Bohemian Rhapsody”, d’inspiració folklòrica i rural portada a l’actualitat. Amb el punt com a teixit estrella, Aldomartins presenta jacquards sumptuosos, teixits amb lycres per a aconseguir relleus i jerseis tricotats a mà per a un efecte orgànic i unes textures de gran impacte visual. La paleta cromàtica presenta tons suaus com el rosa juntament amb colors de la natura, com el verd molsa i els vermells dels fruits silvestres matisats per la boira de l'hivern.
.
Amb la desfilada d’Aldomartins, el 080 Barcelona Fashion s’acomiada d’aquesta 19ª edició celebrada al Teatre Nacional de Catalunya (TNC) fins l’estiu. En aquesta edició d’hivern 24.800 persones han passat pel 080, entre assistents, mitjans de comunicació, bloggers i públic. Pel que fa a la premsa, s’han acreditat 649 professionals i prop del 25% eren internacionals, vinguts de països com Regne Unit, França, Itàlia, Alemanya, Mèxic, Xile i Estats Units, amb la presència de capçaleres de referència com WWD, Elle, Vogue.it i L’Officiel.
.
En la vessant comercial, s’han acreditat prop d’un centenar de compradors, dels quals un 20% eren internacionals de països com Bèlgica, França, Japó, Xina, Corea, Rússia i els Estats Units. A més a més, el 080 Barcelona Fashion Showroom ha fet possible més de 250 trobades professionals entre compradors internacionals i empreses catalanes de moda i s’ha tancat amb comandes en ferm i acords comercials, que confirmen l’èxit d’aquesta iniciativa comercial del certamen. La novetat d’aquesta 3ª edició ha estat la destacada presència d’operadors de venda online com Amazon i Alibaba, fet que demostra “el creixent interès dels productes catalans per aquestes plataformes que ofereixen noves vies d’exportació i obertura de nous mercats per a les marques catalanes” segons paraules de Francesc Maristany.
.
Finalment, i seguint amb les xifres d’aquesta edició, les xarxes socials del 080 Barcelona Fashion han vist incrementada la seva base de seguidors respecte a la passada edició d’estiu: Facebook se situa ara en 87.911 seguidors (un 2% més), Twitter amb 25.400 seguidors (+2,8%) i, finalment, Instagram amb 39.200, experimentant el major creixement al voltant del 23%. La web del certamen ha registrat més de 41.000 visites i destaca que en menys de dues setmanes d’inscripcions, gairebé 12.000 persones s’han inscrit a l’Open Area. Una mostra de l’èxit d’aquesta iniciativa que pretén acostar la moda catalana a la ciutadania i, de retruc, de la 19ª edició del 080 Barcelona Fashion que avui divendres 3 de febrer surt d’escena.