BRAIN & BEAST, EÑAUT I SONIA CARRASCO, GUANYADORS DELS PREMIS 080 DE LA 24ª EDICIÓ DE LA PASSAREL·LA

28 jun 2019 - 00:00

La firma Brain & Beast ha estat la guanyadora del Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya a la Millor Col·lecció 080 d’aquesta 24ª edició del certamen de moda que impulsa la Generalitat de Catalunya, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM). Com sempre, també s’han premiat els nous talents de la moda catalana amb el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya al Disseny Emergent 080 que, en aquesta ocasió, s’ha atorgat ex aequo als joves dissenyadors Eñaut i Sonia Carrasco. Per últim, la firma Menchén Tomàs ha obtingut el Premi MODACC a Dissenyadors i Marques amb més potencial Comercial Internacional.
 
L’acte de lliurament de premis ha estat presidit per la consellera de Presidència Meritxell Budó i  ha comptat amb la presència també de la directora general de Comerç, i directora del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), Muntsa Vilalta, i de la cap d’Àrea de Moda i project manager del 080, Marta Coca, a més de dissenyadors, patrocinadors i professionals del món de la moda. Tots ells s’han reunit aquest vespre al nou Port Marina Vela, seu de l’acte de la cloenda i de la darrera jornada de la passarel·la, acollint avui les desfilades de moda bany.
 
En el marc de l’acte, la consellera Budó ha destacat que “la moda és un sector estratègic per al país, que es basa en la innovació, que necessita més i millor oferta de formació, i sobretot, un sector que hem de donar a conèixer encara més a tot el món", i ha reiterat l'aposta del govern de la Generalitat per "ajudar-vos a ser més competitius i a fer visibles els vostres projectes". Així mateix, Budó ha volgut posar en valor el fet que "l'edició que ara tanquem del 080, ha apostat per la moda sostenible, l'economia circular i el fash-tech, i us vull felicitar perquè hem d'apostar necessàriament per una altra manera de produir i de consumir".
 
Per la seva part, els dissenyadors emergents Eñaut i Sonia Carrasco s’han mostrat molt sorpresos de rebre el Premi Nacional 080 al Disseny Emergent. Eñaut ha reconegut que "és tota una oportunitat perquè acabo de començar", mentre que Sonia Carrasco ha tingut paraules d'agraïment per al seu equip i per a la seva família.  El dissenyador Àngel Vilda, de Brain & Beast, ha dedicat el Premi Nacional 080 a la Millor Col·lecció a tot el seu equip, i també ha tingut paraules per a l'organització del 080 i CCAM de qui ha dit que "ens hem acabat fent amics". De la seva banda, la dissenyadora Olga Menchén, de Menchén Tomás ha agraït el guardó, i ha volgut remarcar que "és fruit d'un treball conjunt".
 
Dotat amb 15.000 euros, el Premi Nacional 080 al Disseny Emergent té com a objectiu donar suport als creadors novells amb menys de 4 col·leccions comercialitzades o facturació inferior als 50.000 €. A més d’impulsar la trajectòria dels guanyadors, aquest reconeixement permet participar a la propera edició de la passarel·la 080 Barcelona Fashion de forma directa i que una mostra de la col·lecció guanyadora passi a formar part del fons del Museu Tèxtil i de la Indumentària de Catalunya. El Premi Nacional 080 a la Millor Col·lecció consisteix en la participació directa a l’edició d’hivern 2020 del certamen, com també el Premi MODACC que, a més, contempla un premi de 3.000 euros en serveis del Clúster Català de la Moda i que, en aquesta edició, s’ha obert a tots els participants que no siguin emergents.
 
És la tercera vegada que Brain & Beast es proclama guanyadora a la passarel·la 080 Barcelona Fashion. La firma d’Àngel Vilda sedueix amb la seva visió de la moda entesa com a joc i jeroglífic, on el color i la forma són els trets distintius d’uns looks que equilibren el sentit de l’humor amb la sofisticació. En aquesta edició d’estiu 2019, Brain & Beast ha presentat “Première”, inspirada en el ritual de les primeres vegades, que ha convençut el jurat i s’ha merescut el Premi 080 a la Millor Col·lecció.
 
Quant al Premi 080 al Disseny Emergent, han resultat premiats dos nouvinguts a la passarel·la 080 Barcelona Fashion: Sonia Carrasco i Eñaut. Sonia Carrasco debutava amb “33.394759,-124.969482”, una col·lecció batejada amb les coordenades de l’anomenada Illa de Plàstic, a l’Oceà Pacífic. Amb dissenys 100% sostenibles, la jove dissenyadora formada al prestigiós Central Saint Martins College of Art and Design ha seduït al jurat amb la seva estètica minimalista i contemporània i una sòbria paleta de colors per a uns dissenys tan atractius com còmodes i funcionals i que representen a la perfecció l’esperit sostenible d’aquesta edició d’estiu de la passarel·la 080 Barcelona Fashion.
 
D’altra banda, el creador emergent Eñaut, nascut a Guipúscoa i establert a Barcelona, ha triomfat amb “Newfoundland”, la seva proposta de moda masculina inspirada en la seva terra i en la roba dels pescadors del País Basc del segle XVI, que actualitza per a l’home dels nostres temps.
 
En aquesta 24ª edició, el jurat estava integrat per Carlos Puig Padilla, consultor de moda, docent i fotògraf; Charo Mora, especialista en cultura de la moda; Mireia Gonzalez, dissenyadora i consultora de moda; Mireia Ruiz, artista i directora d’art de l’estudi Cocolia; i Carlo Kamchis, editor de les revistes Wonderland, Man About Town i Rollacoaster.
 
Per últim, Menchén Tomàs ha estat reconeguda amb el Premi MODACC a Dissenyadors i Marques amb més Potencial Comercial Internacional per la seva proposta “Cotton Club”, inspirada en el mític club de jazz de Nova York. Amb col·leccions de Prêt-à-porter, Festa i Núvia, la firma es caracteritza pels seus dissenys de línia fluïda i detalls luxosos i en aquesta col·lecció ho ha tornat a demostrar, tot combinant el seu estil reconeixible amb l’estètica dels fabulosos anys 20.
 
L’acte de cloenda d’aquest vespre ha tancat quatre dies de desfilades al Recinte Modernista de Sant Pau i, avui, al Port Marina Vela, que han atret prop de 25.000 persones, entre assistents a les desfilades, professionals de mitjans de comunicació, bloggers, compradors i públic en general. Han seguit la passarel·la un total de 1.400 professionals de la comunicació d’uns 500 mitjans diferents, amb un 20% de procedència internacional.
 
Del total de professionals acreditats, 64 han estat periodistes de mitjans internacionals com Schön i Wonderland (UK), L’Officiel i MF Fashion ( IT), Dull ( FR)  i també s’ha comptat amb l’Associated Press i la publicació de referència a nivell internacional Fashion Network. D’altra banda, 380 han estat de mitjans de comunicació catalans o d’àmbit estatal (agències de notícies, televisions, ràdios, premsa diària, premsa especialitzada, revistes...), 220 bloggers o mitjans digitals, 306 digital influencers, i 130 són mitjans gràfics.
 
Pel que fa  a les xarxes socials de 080 Barcelona Fashion, durant aquesta setmana (del 25 al 28 de juny), la plataforma d’Instagram ha assolit els 47.928 seguidors. Facebook compta amb 85.684 i Twitter arriba als 25.245 seguidors. Les desfilades han estat seguides per streaming per 19.000 persones, des de països com Estats Units, Rússia, França o Regne Unit. 
 
Pel que fa a la vessant de negoci, la 8ª edició del 080 Fashion Showroom ha tancat amb unes 300 interaccions comercials entre marques expositores i compradors i, de manera provisional, amb cinc acords comercials internacionals amb agents, distribuïdors i botigues multimarca de Regne Unit, Canadà, Alemanya, Líban i Corea del Sud. Segons el clúster MODACC, aquesta edició ha estat “la millor que s’ha celebrat mai”. I és que, a banda dels acords, s’han aconseguit altres èxits. Per exemple, la plataforma de venda online La Redoute, líder a França amb més de 9 milions d’usuaris, ha comunicat la seva voluntat d’incorporar producte de diverses empreses catalanes participants.
 
Acomiadem aquesta edició reconeixent tots els dissenyadors i marques pel seu talent i creativitat, els assistents per haver-nos acompanyat i, també, els patrocinadors pel seu suport de la moda catalana. En aquesta edició, el certamen ha comptat amb el suport de 8 patrocinadors i 10 firmes col·laboradores. Els sponsors han estat Etihad Airways (aerolínia oficial), SEAT (mobilitat oficial), Redken amb Raffel Pagès (perruqueria oficial), NYX Professional Make Up (maquillatge oficial), Mistinguett (cava oficial), La Roca Village (shopping destination), Thuya (manicura oficial) i Rowenta (planxat i haircare oficial). Pel que fa als col·laboradors, les firmes que han participat en aquesta edició han estat Seagram’s Gin (ginebra oficial), Lay’s Gourmet (snacks), Light & Free (iogurt), B·SEArcular (Epson), Vitamin Well, Hotel SOFIA Barcelona, Font Vella, Crimons, Attrezzo i el Port Marina Vela.