BRAIN & BEAST, KRIZIA ROBUSTELLA, MANS CONCEPT MENSWEAR I NAULOVER, GUANYADORS DE LA 21ª 080 BARCELONA FASHION

2 febr. 2018 - 00:00

Brain & Beast amb “Eclipse” i Krizia Robustella amb “Trendy Flock” han guanyat ex aequo el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya a la Millor Col·lecció 080 d’aquesta 21ª edició de la passarel·la 080 Barcelona Fashion. Per la seva banda, la firma debutant Mans Concept Menswear ha estat reconeguda amb el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya al Disseny Emergent 080 by Desigual per la seva col·lecció “Make America Great Again”.
 
El secretari general d’Empresa i Coneixement, Pau Villòria, acompanyat del director del 080 Barcelona Fashion, Miquel Rodríguez, i de la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, ha presidit l’acte de lliurament de premis d’aquesta 21ª edició, on també s’ha distingit la firma Naulover amb el Premi MODACC a les Marques Internacionals per la seva col·lecció “La seducció”.
 
En rebre el premi, el dissenyador Àngel Vilda, de Brain & Beast ha declarat que aquest guardó l’anima a “fer més i millor”; mentre que Krizia Robustella ha confessat que no s’ho esperava i que aquest reconeixement “ja em fan pensar en la nova col·lecció”. Jaime Álvarez, dissenyador debutant amb la seva firma Mans Concept Menswear, ha agraït, visiblement nerviós, “al jurat i l’organització la confiança” i també ha volgut dedicar unes paraules a la ciutat de Barcelona, “que m’ha acollit malgrat ser nou i un estrany”. Per la seva part, Carme Noguera, directora creartiva de Naulover, ha reconegut estar “molt contenta per aquest premi que reconeix el treball i l’esforç de les 130 famílies que treballen amb nosaltres”.
 
Com és habitual a la passarel·la 080 Barcelona Fashion, un jurat format per experts del sector de la moda ha estat l’encarregat d’escollir els guanyadors d’acord amb els criteris de disseny i creativitat, la qualitat i el potencial comercial de la col·lecció. En aquesta ocasió el jurat l’integren José Forteza (Senior Editor. Vogue & GQ Mèxic i Llatinoamèrica); Àlex Barrau Fort (Director de Comunicació per a Espanya a Desigual); Daniel Gonzalez Elizondo (director creatiu de firmes com C&A i El Corte Inglés, i estilista de Bershka i Diesel); Eulàlia Gorin (cap de Departament d’Estilisme d’Indumentària a l’Illa, Escola d’Art i Disseny, a Sabadell); Robbie Sinclair (consultor de moda i dissenyador);  i Francesca Tur Serra (publicista  especialitzada en tendències i CEO de Tendencias.tv).
 
A més del lliurament de premis, aquesta darrera jornada de la passarel·la ha acollit un altre dels plats forts de l’edició: l’homenatge pòstum al dissenyador Azzedine Alaïa. L’actriu Rossy de Palma i l’ex editora de Vogue Lisa Lovatt-Smith han protagonitzat un col·loqui on han recordat la figura d’aquest dissenyador emblemàtic de la moda internacional desaparegut el passat novembre.
.

. 
Durant el col·loqui-homenatge, Rossy de Palma, amiga personal del dissenyador, ha destacat “la seva energia, savia divertir-se com un nen, i tenia la dolçor mediterrània”. “Era molt generós, un gran conversador que tenia entre les seves passions a Carmen Amaya” ha explicat l’actriu. Així mateix, sobre la seva manera de treballar ha destacat que “era un artesà que composova sobre el cos de la dona”. Segons de Palma, “Azzedine coneixia el cos de la dona, i estava al seu servei, per això els seus vestits es mantenen intactes i no passen de moda.”
 
Tant ella com Lisa Lovatt-Smith han coincidit en la “senzillesa” del creador que “es considerava no un dissenyador sinó un costurer” i que “no volia premis ni reconeixements”, ja que va rebutjar fins a tres vegades la Legió d’Honor francesa. Segons ha explicat de Palma, aquest esperit rebel i independent el van fer “no deixar-se endur per les obligacions de la moda. Mai va pagar una campanya publicitària ni va fer una línia de perfums”. Respecte a això, Lisa Lovatt-Smith ha afegit que en un moment de la seva trajectòria “els seus vestits no tenien resistència al preu, es venien com la droga” i ha detallat que “facturava 50.000 dòlars al dia a Barneys de Nova York”.
 
L’homenatge s’ha completat al vespre amb un espectacle on s’ha pogut admirar una selecció de dissenys originals d’Azzedine Alaïa com un espectacular abric d’Isabelle Adjani, que ha comptat amb la mateixa Rossy de Palma com a model d’excepció i amb la col·laboració de la ballarina Blanca Li que ha creat una coreografia especial per a aquest sentit record.
. 

Una clausura de luxe per a aquesta 21ª edició per on han passat un total de 32.450 assistents, un 5,7% més que a la passada edició d’estiu. A més, han seguit la passarel·la in situ 1.301 professionals de la comunicació, d’aproximadament 600 mitjans diferents, entre periodistes, bloggers i digital influencers. D’ells, 491 són de mitjans catalans o d’àmbit estatal, 270 són bloggers o mitjans digitals, 250 són digital influencers, 210 són mitjans gràfics i 80 són periodistes internacionals de capçaleres com Vogue Mex i Latam, Grazia Italia, Elle.it, Wonderland UK, Vice UK, Schön, MF Fashion d’Italia i GQ d’Alemanya, entre d’altres.
 
En relació a les xarxes socials del 080 Barcelona Fashion, el nombre de seguidors a Facebook avui, dia de tancament, s’ha situat en 87.821 seguidors (un 0,3% menys respecte el tancament de l’anterior edició). A Twitter, hi ha 25.900 seguidors (un 2% més). Finalment, Instagram és la xarxa que ha experimentat un major creixement, amb 46.100, un 10,28% més que al tancament de la passada edició.
 
Pel que fa al web del 080 Barcelona Fashion durant aquesta setmana (29 de gener al 2 de febrer) la plataforma ha registrat més de 49.000 visites, un 19,5% més que a la passada edició d’hivern, al gener de 2017. La majoria de les visites són d’origen nacional i estatal, seguit pel Regne Unit, Estats Units, Itàlia, França, Alemanya, Mèxic, Andorra, Portugal i Holanda. Així mateix, amb un 68,5%, el mòbil ha estat el dispositiu més utilitzat per connectar-se a la web.
 
D’altra banda, ressaltar que des l’obertura d’inscripcions (17 de gener), 19.345 persones s’han inscrit a l’Open Area del 080 Barcelona Fashion a través del web, xifra que representa un augment del 49% respecte les inscripcions de la passada edició d’estiu, al juny del 2017.
 
Per acabar, ens fixem en la vessant comercial del certamen. El 080 Barcelona Fashion Showroom tanca amb 150 interaccions comercials i expectatives de superar els 2 milions de volum de negoci. Més d’una setentena de compradors, vint d’ells internacionals vinguts de països com Regne Unit, Xina, Polònia, Japó, Holanda, França, Bèlgica, Singapur, Corea del Sud, Finlàndia, Suècia i Estats Units, entre d’altres, han visitat l’espai comercial i de negoci de la 080 Barcelona Fashion, que en aquesta edició s’ha especialitzat en moda de dona de segment alt, amb una selecció de vint marques catalanes de moda.