COMENÇA LA 23ª EDICIÓ DEL 080 BARCELONA FASHION

4 febr. 2019 - 00:00

Sota el lema “Undress your mind”, la consellera de Presidència Elsa Artadi, acompanyada per la consellera d’Empresa i Coneixement Àngels Chacón, ha donat aquest matí el tret de sortida a la 23ª edició del certamen de moda 080 Barcelona Fashion, impulsat per la Generalitat de Cataluya a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM). Des d’avui i fins dijous 7 de febrer, se succeiran al Recinte Modernista de Sant Pau prop d’una trentena de desfilades de moda, junt amb altres activitats paral·leles dirigides tant per al públic professional com general en una edició que aposta més que mai per accentuar el seu perfil com a plataforma de moda oberta, creativa i internacional.

A l’acte inaugural també ha participat l’alcaldessa de Barcelona Ada Colau; la directora de Comerç, Muntsa Vilalta; i la project manager del 080, Marta Coca, acompanyades de dissenyadors participants i representants de les empreses patrocinadores.
 
En el marc de l’acte, la consellera Artadi ha destacat que la moda “és una actitud davant la vida”, i a la vegada “un sector estratègic de país, molt vinculat a la nostra llar, una indústria molt important a Catalunya que seguirem recolzant”, ha assenyalat. A més, ha insistit que per potenciar la seva competitivitat, “el sector no ho pot fer sol, sinó que ho ha de fer amb la col·laboració de tots”. L’aposta de la Generalitat passa per 5 eixos: Millorar les sinèrgies entre disseny, producció i distribució. Incrementar la internacionalització i convertir Barcelona i Catalunya en referents internacionals. Millorar l’oferta d’estudis i formació, i ajudar a fomentar el talent. I també, impulsar la transformació tecnològica”, ha explicat Elsa Artadi.
 
Per últim, la consellera ha destacat l’encert de la seu del 080 Barcelona Fashion “a l’increïble Recinte Modernista de Sant Pau” i ha convidat al públic, dissenyadors i marques a “seguir el claim de l’edició d’aquest any de 080 Barcelona Fashion Undress your mind”. Segons Artadi, “Aquest és un certamen que situa Catalunya i Barcelona dins del panorama internacional del disseny i l’avantguarda i que representa valors com són l’esforç, la tenacitat, l’aprenentatge, la creativitat, la bellesa, la identitat, el progrés i sobretot la llibertat”.
 
Per la seva part, l’alcaldessa de Barcelona Ada Colau ha remarcat que “Barcelona està vinculada a la creativitat artística i a la innovació i la moda forma part dels gens de la ciutat”. A més, ha destacat que Barcelona “és un referent en el sector econòmic del disseny i iniciatives com el 080 Barcelona Fashion serveixen per potenciar i consolidar el seu posicionament en el sector de la moda, tant des d’una perspectiva creativa com cultural”.
 
De forma prèvia a l’inici del certamen, més de 1.000 professionals de la comunicació, entre periodistes i bloggers, de 400 mitjans diferents, han sol·licitat la seva acreditació, amb un 20% dels quals de procedència internacional. Entrant més en detall, 550 són de mitjans de comunicació catalans o d’àmbit estatal, 320 són bloggers o de mitjans digitals, 280 són digital influencers, 180 són mitjans gràfics i 48 són de mitjans internacionals de països com Regne Unit, Estats Units, França, Itàlia o Mèxic.
 
El programa de desfilades inclou un total de 27 dissenyadors i firmes de moda. Destaca la presència dels quatre dissenyadors internacionals convidats en aquesta 23ª edició que se sumen a noms habituals de la passarel·la junt amb tres firmes i creadors nouvinguts que faran el seu debut en aquesta edició d’hivern. El llistat complet del programa el formen (per ordre alfabètic): 113 MAISON (home/dona); Agnés Sunyer (dona); Antonio Miro (home/dona), Aubergin (home/dona), Brain&Beast (home /dona); CHULAAP (home/dona); Custo Barcelona (home/dona); Escorpion Studio Barcelona (dona); Esaú Yori ( dona) JNORIG (home); Killing Weekend (home /dona); Lebor Gabala (dona); Little Creative Factory (dona); Maite by Lola Casademunt (dona); Mans Concept Menswear (home); Miriam Ponsa (dona); Naulover (dona); Oscarleon (dona); Pablo Erroz (home/dona); Polite (dona), Ruben Galarreta (home/dona), Sita Murt (dona), Teoh & Lea (dona), Txell Miras (dona), Umit Benan (home); Z1 (home /dona); i Ze García (dona).
 
En paral·lel al calendari de desfilades, l’organització ha preparat, com és habitual, un programa d’activitats vinculades al sector de la moda, amb la novetat de l’espai expositiu i experiencial Pop Ups Gallery. Quant a la vessant de negoci, es reedita el 080 Fashion Showroom, l’espai comercial del certamen, que està previst que visitin un centenar de professionals, dels quals un 30% són internacionals. El fórum professional Barcelona Fashion Summit és una altra de les activitats destacades, així com la desfilada solidària de la Fundació Ared, que tindrà lloc divendres 8 de febrer en el marc del programa OFF Barcelona Fashion. El públic general també podrà gaudir del gran certamen de la moda catalana amb les propostes de l’Open Area, com l’exposició Neo2 PhotoShoot Exhibition i la mostra de les millors tesines dels alumnes de darrer curs de vàries escoles de disseny de moda.

La gran festa de la moda catalana no seria possible sense el suport dels patrocinadors i col·laboradors, que en aquesta 23ª edició presenten algunes novetats. Enguany, el certamen 080 Barcelona Fashion compta amb cinc sponsors: SEAT (patrocini del Premi SEAT 080 al Disseny Emergent; vehicle oficial i wifi), Redken (perruqueria oficial), NYX Professional Makeup (maquillatge oficial), Mistinguett (cava oficial) i La Roca Village (centre de shopping oficial). De la seva banda, participen com a firmes col·laboradores Be Plus, Nestlé-Les Recettes d’Atelier, Raffel Pagès, Rowenta (planxat i haircare), Thyua (manicura oficial), Habitat, Vibia i l’Hotel Barcelona Edition.