CUSTO BARCELONA TANCA LA 4ª JORNADA DEL 080 BARCELONA FASHION

Dissenyadors
1 febr. 2018 - 00:00

La firma de moda Custo Barcelona ha tancat aquesta nit la 4ª jornada de desfilades del 080 Barcelona Fashion al Recinte Modernista de Sant Pau amb la seva col·lecció “Call me tomorrow”, la seva proposta ready to buy per aquesta primavera-estiu 2018. Es tracta d’una proposta on mana l’experimentació i els materials tecnològics i que aposta per un estil esportiu deluxe que té les seves arrels en el hip hop. Després de la desfilada, el dissenyador Custo Dalmau s’ha dirigit a l’afterparty oficial d’aquesta 21ª edició de 080 Barcelona Fashion que acull Soho House Barcelona, un dels nous patrocinadors de la passarel·la catalana.
 
Al matí, la guanyadora del Premi 080 al Disseny Emergent el passat estiu 2017, Mietis, ha obert la passarel·la amb la seva col·lecció de moda dona “Safari in Wonderland”, un viatge cap a la selva imaginària on la dissenyadora Maria Fontanellas ha barrejat l’actitud d’una socialité trencadora com Wallis Simpson amb l’esperit glam rock que aporten teixis brillants i metal·litzats.
.

. 
La següent sobre la passarel·la ha estat la firma debutant Verbena Atelier que s’estrena sobre la passarel·la 080 Barcelona Fashion amb “Mambo”, un joc de deconstrucció i reinterpretació en base a dos conceptes: el folklore i el romanticisme. Volums i frunzits caracteritzen una col·lecció declinada en una paleta de colors primaris que es combina amb teixits sumptuosos com el lamé, brocats 3D i la napa.
 
ES Collection ha agafat el relleu amb la seva col·lecció “Distòpia”, que presenta una estètica postapocalíptica que combina la roba interior per la qual és coneguda la firma amb peces de streetwear amb encoixinats, motxilles i bótes de goma. També introdueix peces metàl·liques que conviue amb cuir i plàstic en una línia d’alta complexitat tècnica però molt comfortable.
. 

. 
Ha tancat les desfilades del matí Elena Estaun, la guanyadora del Premi 080 a la Millor Col·lecció l’estiu passat amb la seva proposta de vestits-joia. La creadora segueix fidel al seu estil amb “Atmosphere”, una col·lecció amb què presenta una dona forta i poderosa, en qualsevol de les seves versions: ja sigui d’influència ciborg com salvatge o més urbana. Elena Estaun ha introduït també looks masculins, conscient de l’auge de la joieria per a l’home actual.
 
Per la tarda, LOA by Lidia Aguilera ha obert la passarel·la amb “NO TITLE #8”, una col·lecció inspirada, segons la pròpia dissenyadora, en el present amb influències del passat, a la recerca del concepte real de moda amb l’objectiu de vestir una dona d’avui. Heroïnes feministes dels 80 com Madonna són el referent d’uns looks plens de volums, prisats, brodats, volants i teixits molt especials per a una dona segura de si mateixa.
.

.
Jinksieminks ha estat el següent sobre la passarel·la 080 Barcelona Fashion amb “Prospect Park”. El famós parc de Brooklyn és el punt de partida d’aquesta col·lecció molt urbana i sofisticada que presenta vestits ajustats al cos, elegants conjunts de pantaló i americana així com vaporosos vestits estampats d’acabat asimètric.
 
Després, la firma de Maite Muñoz, Lebor Gabala, ha presentat “High fidelity”, una proposta on el punt és el protagonista, com sol ocórrer amb aquesta dissenyadora. Punt versionat en diferents acabats, tant galgues fines i lleugeres com altres més gruixudes com trenes i jacquards de quadres que recorden al tartan escocès. Panes gruixudes, llanes teixides i grans flors estampades són altres elements destacats d’aquesta col·lecció d’hivern 2018 declinada en una selecta paleta de colors.
.
 
Per últim, Brain & Beast ha presentat el tercer volum de la seva trilogia, Eclipse. Amb “Trilogy Vol. III / Eclipsy” el dissenyador Àngel Vilda reflexiona sobre el concepte freudià del “record descobridor” i els problemes vinculats a la memòria. El resultat és una col·lecció divertida i gamberra, amb el segell de Brain & Beast, on es barregen kilt escocesos per a home amb faldilles prisades midi per a dona, així com dessuadores i jaquetes estampades amb missatges evocadors que recorden als logos publicitaris.
 
Quant a les activitats paral·leles, avui s’ha celebrat una nova edició del Barcelona Fashion Summit, el punt de trobada dels professionals de la moda organitzat per Moda.es. El secretari general d’Empresa i Coneixement, Pau Villòria, ha inaugurat l’acte a l’Auditori Fòrum junt amb la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, i el director de 080 Barcelona Fashion, Miquel Rodríguez. En el marc del Barcelona Fashion Summit, Villòria ha destacat que “aquesta sisena edició del Barcelona Fashion Summit és la constatació de la solidesa del sector”.
 
Així mateix, ha volgut ressaltar els valors dels agents que el conformen. “Innovació, capacitat d’adaptació, ambició, modernitat, gestió empresarial, confiança i competitivitat”. D’aquesta manera, Villòria ha assenyalat que la Generalitat “a través del Pacte Nacional per a la Indústria impulsat per la Generalitat, implementarem accions que permetin una millora de la productivitat, la innovació i la internacionalització i de qualitat de l’ocupació del sector”.
 
Per sisè any consecutiu, el Barcelona Fashion Summit ha reunit a Barcelona les empreses més importants del negoci de la moda, junt a experts de gran prestigi. Sota el lema “Fashion 2030: a brave new world”, s’han analitzat els reptes de futur de la indústria a través de les ponències d’ Inditex, Mango, Cortefiel, Bestseller, Jennyfer, Zalando, Alibaba, El Ganso, Delpozo, KPMG, Deloitte, Interbrand, o The Carlyle Group, entre d’altres.