Daniel Rosa: “ disseny i venta no són antònims, el més important és crear una col•lecció amb què et sentis completament identificat”

Dissenyadors
30 maig 2017 - 00:00

L’etern dilema entre experimentació i venta flueix i entra en equilibri quan parlem amb Daniel Rosa. 26 anys, format a l’escola FDModa LCI Barcelona, crea la seva marca de moda el 2016, un any més tard debuta a la passarel·la 080 amb la col·lecció ISOLATION i conquista a públic i jurat submergint-los en un viatge de paisatges nevats i colors freds, cap a l’estratovolcà Mont Rainier. Aquesta obra el fa més que mereixedor del Premi al millor disseny emergent della 19a edició del 080.
.
Què significa guanyar aquest premi per a un jove creador?
Impuls, motivació i reconeixement. Pels joves dissenyadors el fet de desfilar a la passarel·la suposa una gran plataforma y visibilitat.
.
Com vas viure el teu debut a la passarel.la?
Ple d’emocions, es complicat ja que et jugues a la passarel·la tot el treball dels mesos anteriors, la posada en escena, la resposta del públic... si a això li sumes que era la primera vegada que desfilava les emocions es multipliquen. Gràcies a l’equip que em va ajudar y a la bona organització de 080 y ESMA puc dir que estic molt content y satisfet amb el resultat final y de la manera en que es va veure el show.
.
És compatible valorar la conceptualització artística per crear una col·lecció i alhora apostar per tal que aquesta sigui comercial? S’ha de ser empresari i creador alhora?
Personalment penso que disseny i comercial no son antònims, en el meu cas intento fer un equilibri sempre, no només amb disseny y comercialització de les peces sinó també amb els materials, teixits, patronatge... Vaig tenir clar des del principi que la col·lecció havia de tenir un toc comercial sense oblidar la innovació, el disseny, la experimentació y sobretot y lo més important que fossi una col·lecció amb la que em sentis completament identificat.
.
Enguany algunes marques van apostar pel see now buy now, creus que aquesta tendència arrelarà?
La moda es una constant de canvis y evolució no obstant crec que el see now buy now es de cara al futur, sempre un canvi de “regles” comporta un temps i una maduració per un bon funcionament i sobre tot que tot el sector i públic ens adaptem.
.
Isolation, una col·lecció que va conquistar jurat i públic. Què veurem en el proper 080? Amb que estàs treballant?
Actualment estic en una primera fase d’investigació de materials, conceptes, inspiració, formes i patrons. Amb moltes ganes de treballar amb la nova col·lecció primavera/estiu, de ben segur que continuarà amb la identitat de la marca.