MIETIS, ELENA ESTAUN I TORRAS, GUANYADORES DE LA 20ª EDICIÓ DEL 080 BARCELONA FASHION

Dissenyadors
30 jun 2017 - 00:00

El conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, ha lliurat aquest migdia els guardons de la 20ª edició de la 080 Barcelona Fashion. Elena Estaun ha guanyat el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya a la Millor Col·lecció per “Ethnic Vibes” mentre que Mietis s’ha endut el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya al Disseny Emergent by Desigual per “Cosmic Cinderella”.  Per la seva banda, Torras ha estat distingida amb el Premi 080 Modacc a la Millor Col·lecció de marques exportadores per “Beat Generation”.

En el marc de la cloenda, el conseller Jordi Baiget ha destacat que al llarg de les seves 20 edicions “el certamen ha anat evolucionant i volem que la passarel·la tingui projecció de futur”. A més ha volgut recordar que el 080 Barcelona Fashion “sempre ha mantingut una constant, la creativitat i el disseny i tot allò que fa de la moda el que és, però edició rera edició ha anat incorporant indústria que hi ha al darrera”. Així mateix, Baiget ha avançat que la propera edició del certamen tindrà lloc en el mateix Recinte Modernista de Sant Pau del 29 de gener al 2 de febrer de 2018.
 
Pel que fa a les premiades, la dissenyadora emergent Maria Fontanella, de la firma Mietis, Premi Nacional 080 al Disseny Emergent ha declarat que “aquest premi ho representa tot, és una gran oportunitat que m’ofereixen i estic molt contenta”. Per la seva banda, Elena Estaun, guanyadora del Premi Nacional 080 a la Millor Col·lecció ha reconegut que “no m’ho esperava, perquè realment hi havia molts dissenyadors i molt bon nivell”. Estaun ha explicat que “continuaré aplicant el mateix concepte de vestit joia perquè és el que m’apassiona i el crec que em diferencia". Quant a la directora creativa de Torras, Marta López, que s’ha endut el Premi Modacc per a Marques Exportadores, ha comentat, visiblement emocionada, que “és una sorpresa molt maca, no me l’esperava”.
 
Aquest ha estat el veredicte del jurat d’aquesta 20ª edició integrat pels següents experts del sector de la moda: Andrea Figueras, Directora de Comunicació per a Espanya a Desigual; Carlo Kamchis, editor associat de Wonderland Magazine; Carole Touati, fundadora de la consultora Lelook; Elena Martin, Directora de Moda de Bau Escola Universitària i fundadora de Martin Lamothe; i Jessica Michault, redactora general de la revista de referència ODDA.
 
Amb la cerimònia d’entrega dels premis s’ha posat punt i final a aquesta 20ª edició de la passarel·la que en aquesta darrera jornada ha obert amb la desfilada de Red Point. La firma de moda bany ha presentat “Mediterrani, unió de cultures”, inspirada en les diferents civilitzacions que han poblat al llarg de la història les illes mediterrànies com Sicília, Còrsega i Eivissa. La dissenyadora de la marca, Gemma Torrent, aposta per estampats tropicals i colors terrosos combinats amb volants i gravats.
 


BCN Brand ha estat la següent sobre la passarel·la amb “Emotion”, inspirada en el que la marca sent per Barcelona, la seva ciutat, i en el que vol provocar, per no deixar ningú impassible. A partir d’estampats lligats a Barcelona i de colors vius i estiuencs, ha presentat una proposta fresca i informal, com és habitual en la marca.
 
Seguidament, ES Collection ha presentat “Tropik Glitch”, que neix d’unir els estampats tropicals amb la tecnologia. Així, aposta per una visió molt actual dels estampats hawaians gràcies al toc digital de les peces en una línia que juga amb els volums, les textures i colors intensos per un resultat original, contemporani i molt elegant.
 
Lola Casademunt ha tancat les desfilades de la jornada, i de la 20ª edició del 080 Barcelona Fashion, amb “Grand Hotel”, inspirada en el glamour del grans hotels a l’estiu, envoltats de jardins de flors trets d’un somni. Els colors maduixa, llimona i verd conviuen aquí amb blaus i blanc pur per al dia mentre que a la nit les peces brillen a través de l’aplicació de pedreria i brodats.
 
Amb les desfilades de la jornada i el lliurament de premis s’ha tancat la 20ª edició del 080 Barcelona Fashion que ha atret 30.700 assistents, entre mitjans de comunicació, bloggers, compradors, convidats a desfilades i públic en general, cosa que suposa un 23,7% més respecte a l’edició anterior. Han seguit in situ la passarel·la i les desfilades de moda un total de 995 professionals de la comunicació, de 417 mitjans diferents. D’ells, 387 són de mitjans d’àmbit català o estatal; 160 són bloggers o de mitjans digitals; 125 són digital influencers, 190 mitjans gràfics i 133 són periodistes internacionals de països com Regne Unit, França, Itàlia, Alemaya i Mèxic, de mitjans com Wonderland (UK), L’Officiel (FR), Gioia! (IT) o Blonde (DE), entre d’altres.
 
En relació a les xarxes socials del 080 Barcelona Fashion, el nombre de seguidors a Facebook a dia del tancament de la passarel·la, se situa en 88.165 persones (que suposa un increment del 0,5% respecte al tancament de la passada edició); a Twitter, la base de seguidors és de 25.400 (un 0,8% més) i, finalment, Instagram és la que ha experimentat un major creixement i compta ara amb 41.800 seguidors, un 6,63% més que al tancament de l’edició d’hivern d’enguany.
 
Seguint amb la web del 080 Barcelona Fashion, durant la setmana de desfilades, la plataforma ha registrat més de 30.000 visites, la majoria de les quals són d’àmbit nacional i estatal, seguit d’Estats Units com a país que encapçala les visites a nivell internacional, per davant d’altres com Itàlia, Regne Unit, França, Alemanya, Xina, Mèxic, Rússia i Argentina. A més a més, destacar que en menys de dues setmanes des l’obertura d’inscripcions, gairebé 13.000 persones s’han inscrit a l’Open Area a través d’aquesta web.
 
Quant a la vessant comercial, indicar que la 4ª edició del 080 Barcelona Fashion Showroom ha generat 400 contactes professionals entre les 27 empreses catalanes de moda participants, amb èxit d'assistència, ja que ha atret uns 80 compradors internacionals en els dos dies que ha durat la fira. El president del Clúster Català del Tèxtil Modacc, Francesc Maristany, ha assenyalat que “les primeres impressions que tenim són molt bones. D’una banda, l’espai ha estat molt més gran, i hi han participat noves marques que s’han afegit a les de la passada edició, que han repetit en aquesta”. Segons Maristany, “tots els expositors ja ens han avançat que volen participar en la propera edició del showroom”.



A l’espera de fer el balanç quantitatiu, el president de Modacc ha avançat que “s’han tancat uns quants acords comercials molt interessants” i ha destacat que “la missió inversa de compradors coreans ha anat especialment bé. S’han tancat un parell d’acord amb els compradors coreans que ajudaran a la moda catalana obrir mercat en aquest país”.
 
Com a la passada edició, aquest juny ha destacat la presència d’importants operadors de compra online com Amazon i Alibaba, que demostra, en paraules de Francesc Maristany, “el creixent interès dels productes catalans per aquestes plataformes que ofereixen noves vies d’exportació i obertura de nous mercats per a les marques catalanes”. L’interès ha estat tant que, a tall d’anècdota, Maristany ha revelat que “els representants d’Alibaba han allargat la seva estada per poder veure més col·leccions”.
 
Una prova més de l’atracció que genera la moda catalana en l’àmbit mundial i de com la seva internacionalització és una tendència a l’alça gràcies, entre d’altres iniciatives, a la passarel·la 080 Barcelona Fashion i a activitats com el 080 Fashion Showroom. La cita amb la millor moda catalana tornarà a partir del 29 de gener de 2018 per seguir mostrant a tot el món la creativitat dels nostres dissenyadors emergents, el talent dels creadors consolidats i la solidesa de la indústria tèxtil catalana.