Moda atemporal per a un armari sostenible, segons la 080

Dissenyadors
15 maig 2019 - 00:00

A la 23ª edició de la passarel·la 080 Barcelona Fashion el creador independent Pablo Erroz va trencar esquemes al presentar la seva col·lecció “Up to you”, on barrejava peces d’estiu amb altres d’hivern. Amb ella, el dissenyador canviava l’estratègia comercial per presentar-se com una “firma de roba individualista sense temporades ni gèneres, feta a Espanya, per a ciutadans del món”. D’aquesta manera, Pablo Erroz s’allunyava del dictament de les tendències de temporada per apostar per una moda sostenible, que no caduca al ritme de les modes efímeres, sinó que serveix per construir un armari sòlid que parla de l’estil personal del seu amo.
.

 
No és l’únic nom de la 080 a apostar per aquesta nova postura. Manuel Bolaño també va posar el fre davant el ritme trepidant que la marca la moda actual, en bona mesura pel domini de la fast-fashion i el ràpid consum que imposen les xarxes socials. Bolaño va presentar el 2017 la seva proposta de col·lecció contínua sota el nom de “Plan B” amb què recuperava dissenys icònics de la seva trajectòria i els presentava en una col·lecció executada en color negre, pensada per durar. Una aposta amb què vol recuperar l’artesania de la moda i l’emoció de la costura a mida per al públic jove i que ja per la seva 4ª edició, ja que a cada nova entrega, introdueix materials renovats i petits detalls diferents per sorprendre a les seves fidels clientes.
.

 
En la darrera edició de la passarel·la catalana, trobem dos noms més que se sumen a aquesta postura, encara que de forma diferent. D’altra banda, el dissenyador internacional Esaú Yori proposa una col·lecció que, malgrat inscriure’s en la temporada tradicional de tardor-hivern, resulta atemporal per l’ús de materials d’alta qualitat, una paleta de colors neutra i basar-se en peces clàssiques d’un bon fons d’armari com són la camisa blanca, la blazer i l’etern little black dress, que presenta en vàries versions.
 
De l’altra, la firma emergent 113 Maison també es presenta com una firma seasonless que se centra en la “creació de peces d’autor fetes a mà”. Les seves fundadores Jorgina Carrera i Mariona Puig els interessa més l’exploració de la construcció de les peces que les tendències de temporada. Per això, són capaces d’oferir una roba amb molta personalitat i acabat imperfecte que presenten en looks amb superposicions i volums exagerats. Uns looks que serveixen per a home i per a dona ja que, com també defensa Pablo Erroz, des de 113 Maison aposten per una moda que, a més de no tenir temporades, tampoc té gèneres.