La 22ª edició del 080 Barcelona Fashion se celebrarà del 25 al 29 de juny al Recinte Modernista de Sant Pau

7 febr. 2018 - 00:00

Pocs dies després de la cloenda de la 21ª edició de la passarel·la 080 Barcelona Fashion, ja escalfem motors per a la propera. La 22ª edició se celebrarà novament al Recinte Modernista de Sant Pau de Barcelona del 25 al 29 de juny. L’impressionant conjunt arquitectònic tornarà a acollir les desfilades de creadors emergents, dissenyadors independents i marques de llarga trajectòria catalanes en una nova edició de la passarel·la impulsada per la Generalitat de Catalunya, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda.
 
La 21ª edició va tancar divendres passat amb un balanç molt positiu ja que va registrar un augment d’assistents, volum de negoci generat i repercussió. Pel que fa a la presència de públic, va comptar amb 32.450 assistents, entre públic de les desfilades, visitants de l’Open Area, mitjans de comunicació, bloggers, i compradors, xifra que representa un 5,7% més que a l’anterior edició.
 
Quant al públic professional, van seguir in situ la passarel·la un total de 1.301 professionals de la comunicació, d’uns 600 mitjans diferents, entre periodistes, bloggers i digital influencers. D’ells, 491 eren de mitjans de comunicació catalans o d’àmbit estatal (agències de notícies, televisions, ràdios, premsa diària, premsa especialitzada, revistes...), 270 bloggers o mitjans digitals, 250 digital influencers, 210 mitjans gràfics, i 80 periodistes de mitjans internacionals de publicacions de referència com Vogue Mex i Latam, Grazia Italia, Elle.it, Wonderland UK, Vice UK, Schön, MF Fashion d’Italia, i CQ d’Alemanya, entre d’altres.
 
En relació a la repercussió online de la passarel·la, la web oficial del 080 Barcelona Fashion ha assolit xifres de record durant la setmana de la moda catalana. Del 29 de gener al 2 de febrer la web va registrar més de 49.000 visites, un 19,5% més que l’edició de fa un any, l’hivern 2017. La majoria de visites són d’àmbit nacional i estatal seguides per Regne Unit, Estats Units, Itàlia, França, Alemanya, Mèxic, Andorra, Portugal i Holanda.
 
Seguint amb les xarxes socials oficials del certamen, el nombre de seguidors a Facebook a data de tancament, 2 de febrer, es va situar en 87.821 seguidors (un 0,3% menys respecte el tancament de l’anterior edició). A Twitter, hi havia 25.900 seguidors (un 2% més que al tancament de la passada edició). Finalment, Instagram és la xarxa que ha experimentat un major creixement, amb 46.100, un 10,28% més que al tancament de la passada edició.
 
Finalment, quant a la vessant comercial de la 21ª edició del certamen, el 30 i 31 de gener es va celebrar, en el marc de la passarel·la, una nova edició del 080 Barcelona Fashion Showroom, impulsat pel 080 Barcelona Fashion junt amb el Clúster Català del Tèxtil (MODACC). Aquesta 5ª edició es va tancar amb 150 interaccions comercials entre la vintena de  marques de moda presents i compradors internacionals. Segons els organitzadors, la previsió és superar els 2 milions d’euros de volum de negoci que, de mitjana, han generat cadascuna de les anteriors quatre edicions.
 
Més d’una setantena de compradors, vint d’ells internacionals provinents de països com Regne Unit, Xina, Polònia, Japó, Holanda, França, Bèlgica, Singapur, Corea del Sud, Finlàndia, Suècia i Estats Units, entre d’altres, van visitar l’espai comercial i de negoci de la 080 Barcelona Fashion, que en aquesta 21ª edició es va especialitzar en moda femenina de segment alt, amb una selecció de vint marques catalanes de moda.
 
El balanç de les marques participants ha estat molt positiu, ja que es van poder entrevistar amb operadors amb gran capacitat de decisió en compres internacionals. A més d’establir acords comercials, algunes marques han rebut propostes per participar en espais Pop-Up en grans department stores de països com Suècia i Estats Units.