La llegenda de la moda André Leon Talley, convidat de renom a la 080 Barcelona Fashion


7 jun 2018 - 00:00

 

L’ex editor de moda de “Vogue USA” André Leon Talley, amb més de 25 anys de trajectòria en la primera línia internacional, serà el convidat d’excepció de la 22ª edició de la passarel·la 080 Barcelona Fashion, que se celebrarà del 25 al 29 de juny al Recinte Modernista de Sant Pau. Així ho  ha anunciat avui el gerent del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) de la Generalitat i director del 080, Miquel Rodríguez, en la presentació  als mitjans de totes les novetats de la propera edició.

 

Rodríguez ha explicat que “Talley, d’actualitat per l’estrena mundial del documental sobre la seva vida “The Gospel According to André”, presentarà la cinta en el marc de la passarel·la catalana”, que, al seu torn, li dedicarà el Fashion Tribute d’aquesta edició d’estiu 2018.
 
Una altra de les novetats destacades de la 22ª edició del 080 Barcelona Fashion és la 080 Barcelona Fashion Beach, un spin off de la passarel·la oficial especialitzat en moda bany. A la jornada inaugural de passarel·la, dilluns 25, les firmes Como Un Pez en el Agua i Guillermina Baeza presentaran les seves col·leccions de moda bany 2019 per a la dona sobre la mateixa sorra de la platja de Barcelona; concretament, al Club Patí Vela Barcelona Red Fish. El director del 080 ha raonat que “per si mateixa, la moda de bany té un pes específic i per això hem volgut donar-li un espai propi, que a la llarga guanyarà més entitat a la 080”.
 
Aquestes firmes de moda bany formen part dels 27 dissenyadors i marques seleccionats per participar sobre la passarel·la catalana, que s’han vist ampliats amb una novetat d’última hora. Miquel Rodríguez ha anunciat que “la firma System Action pujarà a la passarel·la 080 amb una col·lecció dels dissenyadors Zazo&Brull”.
 
A més d’aquesta incorporació, trobem altres noms nouvinguts, com a cada edició. Debutaran aquest estiu en el marc del 080 la firma emergent de moda urbana Killing Weekend, el jove dissenyador Xevi Fernández amb una col·lecció de moda home i dona, i la firma Z1. A més, destaquen els retorns de noms emblemàtics com Manuel Bolaño i TCN.
 
En total, i per ordre alfabètic, desfilaran del 25 al 29 de juny al Recinte Modernista de Sant Pau les següents marques i creadors: Amt.; ANTONIO MIRO; AUBERGIN; BRAIN&BEAST; BOBOLI; COMO UN PEZ EN EL AGUA; CUSTO BARCELONA; E.S. COLLECTION; ESCORPION STUDIO BARCELONA; ESTER FERRANDO KNITWEAR; GUILLERMINA BAEZA; KILLING WEEKEND; KRIZIA ROBUSTELLA; LEBOR GABALA; LOLA CASADEMUNT; MANS CONCEPT MENSWEAR; MANUEL BOLAÑO; MIQUEL SUAY; MIRIAM PONSA; NAULOVER; OSCARLEON; RED POINT; SWEET MATITOS; TCN; TXELL MIRAS; XEVI FERNÁNDEZ; i Z1.
 
A més a més, com a novetat d’aquesta edició, l’organització ha volgut cedir la passarel·la també a les escoles de moda i la darrera jornada acollirà una desfilada de les tesines de final de carrera dels joves dissenyadors sorgits dels centres IED i LCI Barcelona.
 
Com a les darreres edicions, es lliuraran tres premis en motiu del certamen. L’organització tornarà a distingir un nou talent de la moda amb el Premi Nacional 080 al Disseny Emergent by Desigual, dotat amb 15.000 euros i patrocinat per la firma catalana de moda de projecció internacional Desigual. També s’entregarà el Premi Nacional 080 a la Millor Col·lecció per reconèixer el talent de dissenyadors i marques ja establerts, amb una trajectòria de quatre col·leccions comercialitzades o tinguin una facturació entre 50.000 i 2 milions d’euros.
 
Finalment, aquesta 22ª edició del 080 Barcelona Fashion també inclou el Premi MODACC a la Millor Col·lecció de Marques Internacionals, una distinció que va néixer amb l’objectiu de premiar la creativitat de les marques catalanes exportadores.
 
Com sempre, en aquesta edició d’estiu, el 080 Barcelona Fashion va més enllà de la passarel·la. Any rera any, amplia el seu programa d’activitats paral·leles per abordar i promoure diferents dimensions de la indústria de la moda. Un any més, la vessant econòmica estarà representada per vàries iniciatives com el 080 Barcelona Fashion Showroom, una fira comercial que tindrà lloc el 27 i 28 de juny amb la presència de compradors internacionals i expositors de marques catalanes de moda, moltes d’elles que també desfilen a la passarel·la. Miquel Rodríguez ha detallat que “en aquesta ocasió l’aposta és el mercat nord-americà, especialment els Estats Units, on els darrers mesos la Generalitat està duent a terme vàries accions, la darrera aquesta mateixa setmana a Florida”. Una altra novetat d’aquest estiu és la voluntat de l’organització d’atraure també a compradors estatals i catalans, per la qual cosa hi ha prevista una presentació de tendències per a l’estiu 2019 dirigida al públic professional de botiga multimarca.
 
La vessant econòmica també inclourà la 4ª edició del fòrum d’inversió internacional 080 Investor Day, que tindrà lloc el 26 de juny al mateix Recinte Modernista de Sant Pau. A més, aquesta 22ª edició de la passarel·la també acollirà divendres 29 de juny una nova edició del Texmeeting by TEXFOR 2018, una trobada professional impulsada per la Confederació de la Indústria Tèxtil (Texfor) que durà per títol “Tendències: avançar en temps de disrupció”.
 
Tanca les activitats paral·leles, una nova edició del NEO2 Photo Shoot Contest, un concurs de talent jove en fotografia i moda, que ja ha esdevingut un clàssic de les edicions d’estiu del 080 Barcelona Fashion.
 
Pel que fa al públic general, el certamen acollirà, com ve sent habitual, l’Open Area, l’espai obert a tots els ciutadans i ciutadanes, que només han descarregar la seva invitació a través d’aquesta web per accedir-hi. En aquesta zona, s’habilitarà el village -amb els estands de patrocinadors i sponsors-, l’exposició de tesines de les escoles de moda, el 080 Fashion Market, stands de gastronomia i altres propostes d’oci per fer del 080 Barcelona Fashion la gran festa de la moda.
 
Una festa que no seria possible sense el suport dels patrocinadors. Aquest estiu la passarel·la comptarà amb 6 patrocinadors-sponsors, i amb 10 firmes col·laboradores. Són sponsors Redken (perruqueria oficial), NYX Professional Makeup (maquillatge oficial), Mistinguett (cava oficial) Hyundai (partner automobilístic), Movistar (connectivitat oficial) i  La Roca Village. De la seva banda, participen com a firmes col·laboradores Seagram’s (ginebra oficial), Sunbites, Red Bull, Fujifilm, Barcelona Beer Company (cervesa oficial), Siovann, CND Beauty (manicura oficial) Rowenta ( planxat oficial i haircare), BCN Brand ( uniformes oficials) i Raffel Pages (partner de perruqueria).
 
El públic professional que vulgui assistir a les desfilades i activitats, ja pot sol·licitar la seva acreditació a través d’aquesta mateixa web.