LA PROPERA EDICIÓ DEL 080 BARCELONA FASHION SE CELEBRARÀ DEL 25 AL 28 DE JUNY

8 febr. 2019 - 00:00

Després de quatre dies de desfilades, i un complet programa d’activitats paral·leles, el certamen 080 Barcelona Fashion va tancar ahir la seva 23ª edició, no sense abans emplaçar el públic i els professionals de la moda a la propera edició d’estiu 2019. La 24ª edició de la passarel·la se celebrarà del 25 al 28 de juny al Recinte Modernista de Sant Pau, seu ja habitual del certamen que fa brillar encara més les noves col·leccions de dissenyadors i marques amb el seu esplendor arquitectònic.

Com balanç de la 23ª edició, aquesta ha acollit prop de 30.000 persones, entre assistents a desfilades, mitjans de comunicació, bloggers, compradors i públic en general. Un total de 1.500 professionals de la comunicació d’uns 700 mitjans diferents han seguit l’actualitat de la passarel·la in situ, entre periodistes, bloggers i digital influencers.
 
Del total de professionals acreditats, 90 han estat periodistes des mitjans internacionals com “Vogue”, “Esquire”, “Cosmopolitan”, “Schön”, “Notion” i “Drapers”,  a més de la presència de la plataforma internacional de referència Fashion Network. D’altra banda, 527 han estat mitjans catalans o d’àmbit estatal, 300 bloggers o de mitjans digitals, 280 digital influencers i 230 mitjans gràfics.
 
Quant a la web del certamen, durant la setmana de la moda (del 4 al 7 de febrer), ha registrat 18.755 visitants únics, un 23,7% més que en l’edició anterior, i un total de més de 305.000 visites. A més, hi ha que indicar que s’han rebut un 72,3% de visites de nous usuaris mentre que un 27,7% ja havien visitat la web en edicions anteriors. Per últim, la majoria de visites han sigut d’origen nacional i estatal, seguit pels Estats Units, Regne Unit, França, Alemanya, Itàlia, Holanda, Xina i Argentina.
 
Entre les activitats paral·leles d’aquesta 23ª edició, destaca la 7ª edició del 080 Fashion Showroom, l’espai comercial professional del certamen, que s’ha tancat amb unes 300 interaccions comercials entre marques expositores i compradors. Segons el balanç provisional realitzat pel clúster Modacc, s’han tancat una dotzena d’acords comercials que es calcula puguin suposar uns dos milions d’euros de volum de negoci, xifra similar a edicions anteriors d’aquesta fira comercial, i que pot incrementar-se en les properes setmanes.
 
Per part de les marques participants expositores, es consideren “molt satisfetes” dels contactes realitzats i les valoracions més altes han arribat de firmes com Nou Moscada, Teoh&Lea, Núria Serra i Munich. A més a més, el 80% dels expositors té intenció de repetir la seva presència en aquest trade show. De la mà dels compradors, han fet una valoració molt positiva de la seva experiència a Barcelona, perquè els ha permès gaudir de la moda des de diferents perspectives, explorar noves oportunitats de negoci i també han destacat la localització del Recinte Modernista de Sant Pau.
 
A la jornada d’avui, dins del programa OFF de la 080 Barcelona Fashion, s’ha celebrat en aquest mateix espai la desfilada solidària de la Fundació Ared i la seva empresa d’inserció Salta. Coincidint amb el seu 25è aniversari, l’entitat presidida per la model Judit Mascó ha presentat sobre la passarel·la la seva col·lecció de moda laboral i uniformes confeccionats per un equip format, majoritàriament, per dones en risc d’exclusió social. Un acte solidari que, a més de Mascó, ha comptat amb la presència d’altres cares conegudes com Martina Klein, Verónica Blume i Vanessa Lorenzo.
 
Ha estat la cloenda no oficial de la 23ª edició del certamen 080 Barcelona Fashion, que ha comptat amb el suport de 5 sponsors i vàries marques col·laboradores. Com sponsors, han participat SEAT, Redken, NYX Professional Makeup, Mistinguett i La Roca Village; mentre que les firmes col·laboradores han estat Be Plus, Nestlé-Les Recettes d’Atelier,  Raffel Pagès, Rowenta, Thuya, Habitat, Vibia i l’Hotel Barcelona Edition.
 
Gràcies a ells, a tots els assistents, dissenyadors, marques, col·laboradors i organització per una nova edició d’èxit de la passarel·la 080 Barcelona Fashion. Mentre esperem que arribi la nova edició d’estiu, seguirem atents a tota l’actualitat de la moda catalana i els seus protagonistes.