L’exposició “El cos vestit” es virtualitza gràcies a “We are culture” de Google

30 jul. 2017 - 00:00

Que la moda és cultura és una màxima que defensa el 080 Barcelona Fashion des dels seus inicis. Fins i tot, ha marcat alguna edició, com la 19ª que es va celebrar al Teatre Nacional de Catalunya (TNC) per agermanar la moda amb altres disciplines com la música i el teatre. Ara, el gegant d’internet Google aposta també per ella a través de la seva iniciativa We are culture, la gran exposició virtual del món de la moda, que permet recórrer més de 3.000 anys d’història de la moda des de qualsevol dispositiu.
 
Una mostra ingent en què han participat més de 180 institucions internacionals de referència com el Metropolitan Museum de Nova York i el Victoria & Albert Museum de Londres i que posa a disposició de l’usuari des de tècniques ancestrals de costura de pobles remots fins a l’estil d’icones com Marilyn Monroe.
 
El Museu del Disseny de Barcelona també col·labora a We are culture de Google Arts & Culture amb la seva exposició permanent “El cos vestit”, que mostra com la indumentària ha marcat la figura humana a partir de cinc accions: ampliar, reduir, allargar, revelar i perfilar. Al llarg de més de cinc segles, des de 1550 fins a 2015, “El cos vestit” explica com els canvis socials i polítics han alterat la forma de vestir i, en la seva versió virtual, ho mostra de manera àgil i didàctica, amb vídeos, imatges i zooms que permeten una lectura diferent, i complementària, a la visita en sala. Al final del recorregut, com al museu, trobem els dissenyadors contemporanis, amb un conjunt de Txell Miras de 2007 com a obertura. Ara bé, We are culture no recull la recent renovació amb presència de dissenyadors del 080 Barcelona Fashion, una exclusiva del Museu del Disseny de Barcelona per la qual cosa segueix sent imprescindible la seva visita.